لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۳

ليگ فوتبال قهرمانان آسيا؛ استقلال برد اما النصر حريف ذوب آهن شد


فرهاد مجیدی (راست) چند فرصت مسلم گلزنی را از دست داد.
فرهاد مجیدی (راست) چند فرصت مسلم گلزنی را از دست داد.
تيم استقلال با يک بازی سراسر تهاجمی و با گلهای فرهاد مجيدی و هوار ملا محمد دو بر يک النصر عربستان را شکست داد، اما تيم سعودی از گروه دوم صاحب رده دوم شد تا در مرحله يک هشتم پايانی حريف ذوب آهن در تک مسابقه اصفهان شود.

بدر المتاوا در دقيقه ۶۰ در پی يک ضد حمله تيم سعودی را به طور غيرمنتظره پيش انداخت اما اين برتری تنها دو دقيقه دوام داشت و فرهاد مجيدی کاپيتان و نقطه اوج خطر استقلال در دقيقه ۶۲ گل تساوی بخش را به ثمر رساند. هوار ملامحمد در دقيقه ۸۸ گل دوم و پيروزی بخش استقلال را با شليکی دقيق به دروازه بان وقت تلف کن تحميل کرد. اما در دو دقيقه وقت باقی مانده و شش دقيقه وقت تلف شده تلاش آبی پوشان به بار ننشست.

تيم استقلال در خانه حريف با همين نتيجه باخته بود تا هر دو با هشت امتياز و نتيجه برابر دو مسابقه رفت و برگشت، طبق مقررات اين جام برای صعود در صورت تساوی در نتيجه و گلهای دو تيم، تفاضل گل تعيين کننده شود. استقلال برای صعود نياز به پيروزی با اختلاف دو گل داشت. اما گلزنان استقلال هر کدام يک موقعيت عالی گل درنيمه دوم را نيز هدر دادند.

در نيمه بدون گل نخست، استقلال با سودجويی از مهاجمان سريع خود و کندی مدافعان تيم النصر، بازی را تهاجمی آغاز کرد و توپ را به نيمه تيم سعودی کشاند. اما النصر با داشتن تجربه بازی در شرايط سنگين و بهره گيری از خشونتهای حرفه ای سعی به وقت کشی و برهم زدن آرامش تيم آبی پوشان داشت. رفته رفته دروازه عبدالله العنزی آرامش گرفت و چند اشتباه داور ژاپنی به ياری سعودی آمد تا ۴۵ دقيقه نخست بدون گل پايان يافت.

در نيمه دوم استقلال با افزودن به تعداد مهاجمان و فرستادن مهدی سيدصالحی بی محابا درپی گل بود، اما خالی شدن دفاع چپ استقلال به النصر فرصت داد تا در يکی از ضد حمله هايش توسط مهاجم کويتی اين تيم به گل برتری بر خلاف جريان بازی دست يافت. اين يکی از بهترين نمايشهای تهاجمی استقلال در اين فصل بود.

استقلال : محمد محمدی – مهدی اميرآبادی(از دقيقه ۷۶ هادی شکوری)، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، جواد شيرزاد – مجتبی جباری، کيانوش رحمتی، ايمان مبعلی (از دقيقه ۵۵ مهدی سيدصالحی)، هوار ملا محمد – آرش برهانی(از دقيقه ۶۷ اسماعيل شريفات) و فرهاد مجيدی (کاپيتان). سرمربی: پرويز مظلومی.


اعتراض هواداران استقلال به تماشاگران سياسی

به گزارش خبرگزاری فارس« در نيمه دوم بازی استقلال و النصر حدود ۲۰۰ تماشاگر در ضلع شمالی ورزشگاه پرچم کشور بحرين را نشان دادند و شروع به شعار دادن کردند که اين اقدام تماشاگران با اعتراض ساير هواداران روبرو شد و با شعار "فوتبال با سياست نمی‌خواهيم " اعتراض خود را نسبت به اين هواداران نشان دادند. سپس گارد ويژه نيروی انتظامی به سمت اين عده از تماشاگران رفت و آنها پرچم بحرين را جمع کردند. نظارت بر تماشاگران همچنان توسط گارد ويژه ادامه داشت. پس از گل تساوی استقلال پرچم بحرين مجددا در دست عده‌ای از تماشاگران قرار گرفت».

در اين مسابقه پرتماشاگر نيز گروهی از تماشاگران با آوردن پرچم بحرين حمايت خود را از شيعيان بحرين اعلام کردند و شعارهايی عليه آل ‌سعود سر دادند.

تماشاگرانی که با پرچم بحرين به ورزشگاه آمده بودند پيش از سوت پايان ورزشگاه را ترک کردند.
XS
SM
MD
LG