لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۰

دومین شکست فصل پرسپولیس مقابل استقلال


.
.
در شروع هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، تيم استقلال با پيروزی يک بر صفر بر پرسپوليس، برتری نيم فصل نخست را تکرار کرد تا سرخپوشان از پيشتازان بيش از پيش فاصله گيرند.

پيروزی آبی پوشان در کم تماشاگرترين مسابقه شهرآورد در بعد از انقلاب، با تک گل آرش برهانی در دقيقه ۴۳بدست آمد تا استقلال يک روز پيش از مسابقه سپاهان با پيکان در اصفهان و دو روز پيش از ديدار ذوب آهن رده دومی با ملوان، رده سوم نثبيت شود.

در حالی که پرسپوليس در سراسر بازی يک بازی تهاجمی چشم بسته و کم زهر داشت، استقلال با يک بازی محتاطانه و در جست و جوی فرصت به حداکثر خواسته اش رسيد.

در دقيقه ۴۳ مهدی امير آبادی از جناح چپ توپ را سانتر کرد و آرش برهانی با ضربه سر تک گل اين پيکار آشفته و بی برنامه دو تيم پرسابقه فوتبال ايران را به ثمر رساند.

در نيمه دوم که پرسپوليس برای جبران گل خورده چشم بسته به ديوار دفاعی استقلال می کوبيد، درگيری و اعتراض به داور بالا گرفت.

بازار فحاشی ميان هواداران دو تيم نيز در نيمه دوم داغ شد به ويژه وقتی هوارملامحمد از استقلال و حسين بادامکی با يکديگر درگيری لفظی پيدا کردند و داور به بادامکی، هافبک پرسپوليس کارت زرد نشان داد.

در شرايطی که محسن ترکی، داور بازی، در نيمه دوم از يک پنالتی مسلم توسط محمد محمدی (دروازه بان استقلال) بر روی غلاضا رضايی چشم پوشيد، پرسپوليس نيز تنها با يک بازی احساسی و پراشتباه چشم به دروازه حريف داشت.

در حالی که اين هفتمين مسابقه دو تيم در فروردين ماه و در ادامه رقابتهای دو تيم پرهوادار ولی ناموفق در سالهای اخير بود، تعداد کم تماشاگر را بيشتر به حساب تعطيلات نوروزی گداشتند.

خبرگزاری فارس عنوان کرد که « بحران کمبود تماشاگر به دربی پايتخت هم رسيد».

به گزارش اين خبرگزاری:« سال ۸۹، سال بحران تماشاگر در فوتبال ايران بود و ليگ برتر کم تماشاگرترين دوران خود را سپری کرد و با وجود عدم افزايش قيمت بليت مسابقات، باز هم رشدی در آمار تماشاگران ديده نشد.»

در حالی که طرح اصلی اين ورزشگاه ۹۰۰۰۰ تماشاگر نشسته و ده هزار بيشتر در صورت نشستن کيپ تماشاگران و حتی به صورت ايستاده را رقم زده است، نمای عمومی آخرين داربی سکوهای خالی را بيش از جايگاه تماشاگران نشسته نشان داد.

در شهرآورد اوائل دهه ۶۰ آمار حتی تعداد ۱۲۰۰۰ تماشاگر را به يادگار گذاشته است.

به گزارش فارس:« در گذشته نه چندان دور، در روز ديدار دو تيم پرسپوليس و استقلال شبکه‌های مختلف تلويزيون از حوالی ظهر از علاقمندان فوتبال می خواستند به دليل تکميل شدن ورزشگاه آزادی ديگر به ورزشگاه نروند و بازی دو تيم را از تلويزيون تماشا کنند. اما امروز مجری برنامه فوتبال برتر، ۴۵ دقيقه مانده به آغاز دربی از علاقمندان به فوتبال خواست به ورزشگاه بروند زيرا سکوها خالی است.»

استقلال: محمد محمدی - حنيف عمران زاده، امير حسين صادقی، پژمان منتظری، مهدی اميرآبادی - فرزاد آشوبی، کيانوش رحمتی، ايمان مبعلی - هوار ملا محمد (از دقيقه ۶۶ اسماعيل شريفات)، فرهاد مجيدی (کاپيتان) (از دقيقه ۸۹ هادی شکوری) و آرش برهانی. سرمربی: پرويز مظلومی.

پرسپوليس: رحمان احمدی - سامان آقازمانی، سپهر حيدری (کاپيتان)، عليرضا نورمحمدی، حميد علی عسگری، حسين بادامکی، مازيار زارع، محمد نوری (از دقيقه ۷۴ وحيد هاشميان)، امير حسين فشنگچی (از دقيقه ۸۴ اشپيتيم آرفی) - هادی نوروزی و غلامرضا رضايی. سرمربی: علی دايی.
XS
SM
MD
LG