لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۵

«تماس تلفنی» تعدادی از زندانيان بند ۳۵۰ اوین با خانواده های خود


گزارش ها حاکی است که به دنبال واکنش ها به خبر «حمله» به زندانيان بند ۳۵۰ اوين و مجروح شدن شماری از زندانيان، پنج زندانی بند ۳۵۰ در تماس تلفنی با خانواده های خود گفته اند که مسئولان پزشکانی را برای معاينه مصدومان به زندان اورده اند.

به گزارش «کلمه»، عماد بهاور، حسن اسدی زيدآبادی، عبدالفتاح سلطانی، داور حسینی و امين چالاکی پنج زندانی هستند که شامگاه شنبه ۳۰ فروردين از زندان اوين با خانواده های خود تماس گرفتند و از حال خود خبر دادند.

طبق اين گزارش اين زندانيان گفته اند:«مسئولان زندان پزشکانی را برای معاينه زندانيان آسيب ديده به محل آورده اند.»

در حالی خبر تماس پنج زندانی با خانواده های خود منتشر شده که شماری از خانواده‌های اين زندانيان روز شنبه با تجمع مقابل دادسرای انقلاب اسلامی تهران خواستار اطلاع رسانی مقام‌های قضايی درباره وضعيت زندانيان شده‌اند.

خانم مراد پور مادر داور حسينی وجدان، از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ در گفت گو با راديو فردا از مراجعه اين خانواده ها به دادستانی خبر داده و گفته بود :«نماينده دادستانی نيز گفت قرار است به زندانيان اوين برود و پس از بررسی وضعيت (زندانيان بند ۳۵۰) به ما خبر بدهد.»

گزارش ها حاکی اين تجمع روز شنبه بين ساعت ۱۰ تا ۱۱ برگزار شده است و خانواده ها با در دست داشتن عکس ها زندانيان خواستار اطلاع از وضعيت زندانيان شده اند.

در همين زمينه، شورای هماهنگی راه سبز اميد، در بيانيه ای از مقام‌های مسئول در دستگاه قضايی و سازمان‌ زندان‌ها خواسته که امکان بررسی و پيگيری کميته‌ا‌ی حقيقت‌ياب را در مورد حادثه‌ی اسف‌بار اخير، فراهم کنند.

محمدرضا تابش، نماينده مجلس ايران نيز به «تدبير» گفته هياتی از نمايندگان مجلس مساله «ضرب و شتم» زندانيان بند ۳۵۰ اوين را بررسی خواهد کرد.

در همين حال به گزارش «کلمه» ۱۰ نفر از زندانيان اوين که بعد از وقوع درگيری روز پنج‌شنبه به انفرادی منتقل شده بودند، به بند عمومی بازگردانده شدند. طبق اين گزارش اين ده از جمله زندانيان هستند که در جريان «حمله» به زندانيان بند ۳۵۰ آسيب کمتری ديده بودند.

پيشتر کلمه گزارش داده بود که ماموران ۳۲ زندانی بند ۳۵۰ را روز پنجشنبه با عبور دادن « آنها از ميان تونل باتوم و ضرب و شتم شديد همراه بود» به سلول انفرادی منتقل کردند.

«کلمه» روز شنبه نوشته است: با بازگشت اين ده زندانی مشخص شده است که «همه زندانيان منتقل شده به انفرادی های بند ۲۴۰ در اعتصاب غذا بوده اند و زندانيانی که هنوز در سلول های انفرادی هستند و بازگردانده نشده اند، همچنان در اعتصاب غذا به سر می برند و خواستار توقف قانون شکنی ها و بازگشت به بند عمومی هستند.»
XS
SM
MD
LG