لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۰

موافقت دادگاه با آزادی استراوس کان به قيد وثيقه يک ميليون دلاری


قاضی دادگاه روز پنجشنبه با آزادی دومينيک استراوس کان، رييس سابق صندوق بين المللی پول، با توديع وثيقه يک ميليون دلاری موافقت کرد. براساس اين حکم او تا برگزاری دادگاه آپارتمانی در نيويورک تحت بازداشت خانگی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای استراوس کان شب پنجشنبه را در زندان باقی خواهد تا روند اداری در خصوص آپارتمان محل اقامت وی انجام شود. انتظار می رود وی روز جمعه آزاد خواهد شد.

آقای استراوس کان در آپارتمانی که همسرش در منهتن نيويورک اجاره کرده اقامت خواهد کرد. وی در اين مدت به طور شبانه روزی زير نظر ماموران مسلح پليس خواهد بود.

ويليام تيلور، وکيل آقای استراوس کان، حکم روز پنجشنبه قاضی را تسکينی برای خانواده موکلش دانست.

وکيل آقای استراوس کان گفت:«او امشب به زندان «ريکرز ایلند» باز می گردد، و انتظار داريم فردا آزاد شود.»

آقای استراوس کان علاوه بر وثيقه يک ميليون دلار همچنين ۵ ميليون دلار تضمين گذاشته است. ولی با اين حال هنوز تاريخ جلسه بعدی دادگاه مشخص نشده است.

دومينيک استراوس کان۶۲ ساله به تعرض و تلاش برای تجاوز به مستخدمه ۳۲ ساله هتلی در منهتن نيويورک متهم شده است.آقای استراوس کان اين اتهامات را رد می کند.

در حالی دادگاه با وثيقه آقای استراوس کان موافقت کرده است که صندوق بين المللی پول روز پنجشنبه اعلام کرد که وی از رياست صندوق بين المللی پول استعفا کرده است.

دومينيک استراوس کان، وزير سابق اقتصاد فرانسه و رئيس صندوق بين‌المللی پول، از اميدهای رقابت‌های رياست جمهوری فرانسه به شمار می‌رفت و حتی برخی از نظرسنجی‌ها گفته بود در صورت شرکت در انتخابات، با اکثريت قابل توجهی از نيکولا سرکوزی پيشی خواهد گرفت.

پس از بازداشت آقای استراوس کان در خواست هايی برای کناره گيری وی از رياست صندوق بين المللی مطرح شد. در همين زمينه، تيموتی گايتنر، وزير خزانه‌داری آمريکا، روز چهارشنبه گفته بود بهتر است با توجه به اوضاع پرونده، آقای استروس‌کان استعفا دهد و يا اينکه صندوق جهانی پول، رئيس موقتی برای خود انتخاب کند.

براساس گزارش ها آقای استراوس‌کان در بيانيه‌ استعفای خود ، اتهامات مطرح شده را رد کرد و گفته بود تمام تلاش و سعی خود را برای رفع اتهامات بکار خواهد بست.

در همين حال، صندوق بين المللی پول اعلام کرده است، در آينده نزديک در خصوص نحوه انتصاب جانشين آقای استراوس کان اطلاع رسانی خواهد کرد.

اين در حالی است که مقام ها اروپايی اعلام کرده اند که از انتصاب يک سياستمدار اروپايی برای رياست بر صندوق بين المللی پول حمايت خواهند کرد.
XS
SM
MD
LG