لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۱

چهار اخراجی در قم و تساوی استقلال با سپاهان


اولين هفته از نيم فصل دوم رقابت های ليگ برتر فوتبال ايران با تداوم صدرنشينی استقلال تهران به پايان رسيد. اين تيم در آخرين بازی از هفته هجدهم، در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان اصفهان متوقف شد.

صبا قم و تراکتورسازی در يک بازی پرحاشيه به تساوی رسيدند. محمود رفيعی در اين بازی چهار بار از کارت قرمز خود استفاده کرد. مس سرچشمه و سايپا هم امتيازات بازی را تقسيم کردند.

صنعت نفت آبادان تنها ميزبان پيروز در رقابت های روز جمعه بود اما بهترين نتيجه را فولاد خوزستان کسب کرد و در بوشهر از سد شاهين گذشت.

با پايان رقابت های اين هفته، استقلال با ۳۷ امتياز در صدر قرار دارد. نفت تهران با ۴ امتياز اختلاف در رده دوم ايستاده. سپاهان، تراکتورسازی، صبا و صنعت نفت نيز در رده های بعدی قرار دارند. ملوان بندرانزلی، فجرسپاسی شيراز و مس سرچشمه نيز قعرنشين هستند.

در ادامه؛ شرح هر پنج بازی برگزار شده در روز جمعه ادامه آمده است.

استقلال تهران ۱ سپاهان اصفهان ۱

اين بازی با حضور ۳۰ هزار تماشاگر و به قضاوت سعيد مظفری زاده برگزار شد. استقلال که در اين بازی ژاک الونگ بازيکن سابق پرسپوليس را برای نخستين بار در ترکيب خود داشت، در نيمه نخست روی ارسال ضربه ايستگاهی از فريدون زندی و شليک مهار ناپذير جواد شيرزاد به گل رسيد. اين گل در دقيقه ۳۲ وارد دروازه سپاهان شد.

در نيمه دوم سپاهان که برای رسيدن به گل بی تابی می کرد، بعد از چند هجوم بی نتيجه، در دقيقه ۵۳ توسط مهدی سيدصالحی بازيکن سابق استقلالی ها گل تساوی را به ثمر رساند. او توپ را به زيبايی و با ضربه سر وارد دروازه مهدی رحمتی کرد.

سيد صالحی پس از گلزنی به سمت هواداران استقلال رفت و خوشحالی کرد، هواداران استقلال نيز عليه او شعار دادند. جواد خيابانی گزارشگر صداوسيما حرکت تماشاگران را نکوهش کرد و ضمن عذرخواهی از بينندگان، يادآور شد که تماشاگران به سيدصالحی می گويند «بی غيرت»، در حالی که او وظيفه دارد بهترين بازی را برای تيمش ارائه کند.

سيد صالحی که به زمين برگشت با اعتراض آرش برهانی مواجه شد و اين دو بازيکن با هم به مشاجره لفظی پرداختند.

در ادامه مسابقه که هر دو تيم برای برتری و کسب سه امتياز تلاش می کردند، هاشم بيک زاده روی اسماعيل شريفات که در اين مسابقه بسيار پر تلاش ظاهر شده بود، خطای پنالتی انجام داد تا مجتبی جباری پشت ضربه بايستد.

اما رحمان احمدی سنگربان سپاهان، ضربه جباری را مهار کرد تا يک روز بعد از ناکامی کاپيتان پرسپوليس در گل کردن پنالتی، کاپيتان استقلال نيز اين ضربه را از دست بدهد.

اکبر ايمانی بازيکن ۱۹ ساله سپاهانی ها در نيم ساعت پايانی به ميدان آمد و نمايش خوبی مقابل صدرنشين ليگ برتر داشت.

مهدی رحمتی، علی حمودی، حنيف عمران زاده، ميثم حسينی، پژمان منتظری، مجتبی جباری، فريدون زندی، آرش برهانی، جواد شيرزاد ( گوران جورکوويچ)، اسماعيل شريفات و الونگ الونگ (محسن يوسفی) بازيکنان استقلال در اين مسابقه بودند.

برای سپاهان رحمان احمدی، محسن بنگر، هادی تامينی، حسن جعفری، هاشم بيک زاده، اميد ابراهيمی، مهدی کريميان، محرم نويدکيا، فابيو جانواريو (اکبر ايمانی)، مهدی سيدصالحی و عماد رضا به ميدان رفتند.

پرويز مظلومی در پايان مسابقه گفت: سپاهان بعد از گل شيرزاد حملات کورکورانه‌ای انجام داد و روی يک غافلگيری گل خورديم. در آن صحنه يارگيری نکرديم. سپس چند فرصت گلزنی را از دست داديم و حتی پنالتی را هم گل نکرديم. ما ۲ امتياز مفت را در خانه از دست داديم.

مظلومی درباره جورکوويچ مهاجم خارجی استقلال که يک فرصت تک به تک را از دست داد، گفت: او فقط دو روز با ما تمرين کرد اما مجبور شدم از او استفاده کنم. ساموئل هم ديشب به جمع ما اضافه شد. با آماده شدن الونگ، ساموئل و گوران جورکوويچ استقلال آماده‌تر می‌شود.

زلاتکو کرانچار سرمربی تيم سپاهان نيز گفت: اکنون استقلال مدعی اصلی قهرمانی است اما بقيه تيم‌ها هم شانس دارند. ما می‌خواهيم فاصله امتيازی خود را با استقلال کم کنيم و اميدوارم در آينده نزديک اين اتفاق بيفتد.


نتايج ساير بازی ها؛ جنجال در قم

مس سرچشمه و سايپا البرز به تساوی بدون گل رسيدند. اصغر شرفی سرمربی مس سرچشمه در پايان بازی گفت: جان کالينز (خريد تازه مس سرچشمه) امروز گفت يک هفته به من فرصت بدهيد، بعد من را به ميدان بفرستيد. به همين دليل او را در ۲۰ دقيقه آخر به ميدان فرستادم. محمد منصوری هم در ۱۵ دقيقه آخر بازی کم آورد.

او در پاسخ به انتقاد خبرنگاری که از نتايج مس سرچشمه ناراضی بود، گفت: وضعيت ما مانند آدمی است که لباس شيک می‌پوشد اما يک ريال پول در جيبش ندارد و هيچ دختری او را نگاه نمی‌کند!

مجيد صالح سرمربی سايپا با اشاره به نبرد فيزيکی و درگيرانه‌ هر دو تيم گفت: از اين يک امتياز بايد راضی باشيم و روند نباختن خود را ادامه دهيم تا در خانه به پيروزی فکر کنيم.

شاهين بوشهر که به فينال جام حذفی صعود کرده است، در خانه با نتيجه ۲-۱ مغلوب فولاد خوزستان شد. آرش افشين هر دو گل فولاد را زد و مهدی نوری از روی نقطه پنالتی تک گل شاهين را به ثمر رساند. خوزستانی ها به شدت نسبت به اين ضربه پنالتی معترض بودند.

جاسم کرار که به شاهين پيوسته است در ورزشگاه حضور داشت. تماشاگران بوشهری نيز شعارهايی در حمايت از او و عليه مجتبی جباری سر می دادند. کرار به دليل اختلاف با مجتبی جباری و در پی درگيری با اين بازيکن، از استقلال جدا شد.

صبا قم و تراکتورسازی تبريز در رقابتی جنجالی که چهار اخراجی داشت به تساوی ۲-۲ رسيدند. محسن حسينی و‌ قاسم حدادی‌فر برای تراکتورسازی گلزنی کردند. رضا عنايتی هم هر دو گل صبا را به ثمر رساند.

در دقيقه ۴۵ ايمان عالمی کمک مربی تراکتورسازی تبريز در اعتراض به داور از روی نيمکت اخراج شد.

ميلاد فخرالدينی بازيکن تازه وارد به تيم تبريزی در دقيقه ۸۳ با دريافت کارت زرد دوم اخراج شد. امير قلعه‌نويی سرمربی تراکتورسازی هم در دقيقه ۹۰ کارت قرمز گرفت. سپس روديگو لوپز از تراکتورسازی نيز از روی نيمکت اخراج شد تا تعداد اخراجی های تراکتورسازی به عدد چهار برسد.

در حالی که داور چهارم ۶ دقيقه وقت اضافه اعلام کرده بود، داور وسط پس از چهار دقيقه سوت پايان بازی را به صدا در آورد که اعتراض کادر فنی صبا را در پی داشت. برخی از تماشاگران، تعدادی از صندلی‌های ورزشگاه يادگار امام قم را شکستند. ايسنا گزارش داده است که اين تماشاگران توسط يگان‌ ويژه حاضر در ورزشگاه بازداشت شده اند.

عبدالله ويسی سرمربی صبا که پيش از بازی گفته بود هيچ وقت به قلعه نويی نباخته‌ است، در پايان مسابقه گفت: صحبت‌های پيش از مسابقه¬ام برای تقويت روحی تيم و ايجاد استرس برای حريف است. در عين حال من هيچ وقت مقابل قلعه نويی شکست نخوردم، چه زمانی که بازيکن بودم و چه اکنون که مربی هستم.

امير قلعه نويی اما در اعتراض به وقايع اين بازی، در نشست خبری حاضر نشد و به دستيارنش هم اجازه حضور در اين جلسه را نداد.

صنعت نفت آبادان مقابل داماش گيلان به برتری رسيد. اين بازی در ورزشگاه تختی آبادان و در حضور ۱۰ هزار تماشاگر برگزار شد و به برتری ۲-۰ ميزبان انجاميد.

صنعت نفت ابتدا در دقيقه ۶۵ توسط فونيکه‌سی آقای گل ليگ برتر که اهل مالی است به گل رسيد. در دقيقه ۸۷ نيز علی ممبينی گل دوم آبادانی ها را به ثمر رساند تا داماش در اولين حضور مهدی تارتار روی نيمکت، شکست را تجربه کند.

سرمربی جديد داماش در اين باره گفت: تا دقيقه ۶۰ نظم تيمی خوبی داشتيم اما پنالتی‌ای که داور برای نفت گرفت، مشکوک بود و روی نتيجه تأثير گذاشت.
آلبرتو کاستا هم پس از پيروزی تيمش و قرار گرفتن در رده ششم جدول گفت: مثل بازی‌های قبلی که ابتدای مسابقه عصبی بوده ايم، در اين بازی هم همين مشکل را داشتيم اما با گذشت زمان به مسابقه برگشتيم.

کاستا در پاسخ به اين سوال که چرا فونيکه‌سی را از ابتدا به ميدان نفرستاد، گفت: او شرايط فيکس بازی کردن را نداشت و منصفانه نبود از اول در ترکيب قرار بگيرد.
XS
SM
MD
LG