لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۳

افتتاح پايگاه هوايی ايران در بیرجند


هواپیمای «صاعقه» تولیدی ایران که در ماه های اخیر به نیروی هوایی این کشور پیوسته است
هواپیمای «صاعقه» تولیدی ایران که در ماه های اخیر به نیروی هوایی این کشور پیوسته است

ايران، روز دوشنبه شانزدهم مهرماه، پايگاه هوايی تازه ای در شرق اين کشور برای مقابله با آنچه «تهاجم احتمالی» دشمن خوانده، افتتاح کرده است.


پايگاه دوازهم شکاری که در منطقه «خور» بيرجند، مرکز استان خراسان جنوبی، واقع شده با حضور فرمانده نيروی هوايی ارتش ايران و جمعی از مسئولان این کشور افتتاح و نام «قائم آل محمد» بر آن نهاده شده است.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، اين پايگاه هوايی بخشی از سازماندهی و تمرکز نظامی ايران در شرق اين کشور برای واکنش به حمله احتمالی از اين منطقه است.


سرتيپ احمد ميقانی، فرمانده نيروی هوايی ايران، در اين باره گفت:«کشور ما با توجه به تهديداتی که در گذشته با آن روبرو بوده بيشتر به مرزهای جنوبی و غربی توجه داشته است اما امروز با افتتاح اين پايگاه درصورت تعرض دشمن به کشور، جواب کوبنده ای به اين تعرضات خواهد داشت».


  • ایران با توجه به تهديداتی که در گذشته با آن روبرو بوده بيشتر به مرزهای جنوبی و غربی توجه داشته است اما امروز با افتتاح اين پايگاه (در بیرجند) درصورت تعرض دشمن به کشور، جواب کوبنده ای به اين تعرضات خواهد داشت
سرتیپ احمد میقانی


ايران علاوه بر پايگاه اول شکاری در تهران، در شهر های تبريز، همدان، دزفول، اهواز، شيراز، بندر عباس، اصفهان، بندربهشتی و بوشهر ، پايگاه هوايی دارد .


سرتيپ ميقانی با اشاره به آنچه که « تلاش قدرت های فرا منطقه ای و جهانی برای تهديد جمهوری اسلامی ايران» خوانده، افزوده است: «نيروی هوايی کشور برای دفع تجاوز احتمالی دشمن امروز از آمادگی کاملی برخوردار است».


اين در حالی است که به گفته برخی تحليگران اين پايگاه هوايی در استای نقويت بنيه نظامی ايران برای حمله احتمالی آمريکا از مرزهای شرقی ايران ايجاد شده است.


در همين حال، جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، روز شنبه صدور هرگونه دستور برای آمادگی حمله نظامی به ايران در ماه های پيش رو را تکذيب کرده و از گزارش های منتشر شده در اين زمينه به عنوان « شايعات بی اساس» ياد کرده بود.


وی در گفت و گويی با شبکه تلويزيونی ماهواره ای العربيه، گزارش های منتشر شده درباره صدور دستور آمادگی برای حمله نظامی به ايران در ماه ژانويه يا فوريه را تکذيب کرده و گفته بود چنين گزارش هايی «تبليغات تهی» هستند.


آقای بوش افزوده بود:« اين گونه شايعات فقط شايعه اند و شايعاتی بی اساسند.»


رييس جمهوری آمريکا بار ديگر تاکيد کرد که مصمم است در ارتباط با مسايل ايران، به راه های ديپلماتيک متوسل شود.


کشورهای غربی جمهوری اسلامی را متهم می کنند که در چارچوب برنامه هسته ای خود بدنبال دستيابی به سلاح هسته ای است. ايران در مقابل با رد اين اتهامات می گويد هدف از برنامه هسته ای اين کشور استفاده صلح آميز تکنولوژی هسته ای برای توليد انرژی است.


آمريکا جمهوری اسلامی را متهم می کند که با حمايت شبه نظاميان شيعه و ارسال سلاح و بمب های جاده ای به خشونت ها در عراق دامن می زند. ايران اين اتهامات را رد می کند و می گويد خواهان ثبات و امنيت در کشور همسایه خود، عراق، است.


XS
SM
MD
LG