لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۷

دادستان تهران: عوامل هتاکی به فائزه هاشمی رفسنجانی بازداشت شدند


.
.
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز سه شنبه گفته است: به دنبال شکايت خانواده هاشمی رفسنجانی، از هتاکان به فائزه هاشمی در حرم شاه عبدالعظيم ، متهمان اين پرونده شناسايی و دستگير شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جعفری دولت آبادی که عصر سه شنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه دادستان دادسرای ناحيه دو تهران با خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: دو متهم اصلی اين پرونده پس از شناسايی دستگير شده‌اند و پرونده آنها در دادستانی در حال پيگيری است.

دادستان تهران در خصوص تشکيل پرونده دراين هتاکی گفت: «با شکايت خانواده آقای هاشمی رفسنجانی پرونده هم در بخش خصوصی و هم در بخش عمومی تشکيل شد.»

در فيلمی که اوايل اسفندماه سال جاری در شبکه اجتماعی فيس‌بوک و يوتيوب منتشر شده، چند تن که خود را «بچه حزب اللهی‌های شاه عبدالعظيم» معرفی می‌کنند در پارکينگ حرم عبدالعظيم با حمله به فائزه هاشمی و بستگانش، وی را با الفاظ بسيار رکيکی مورد خطاب قرار داده، به اکبر هاشمی رفسنجانی نيز ناسزا می‌گويند.

پیش از اين انتشار اين فيلم، روزنامه جمهوری اسلامی در خبری نوشته بود «درحالی که تنها دو هفته تا انتخابات هيات رئيسه خبرگان باقی مانده است، تعرض به رئيس مجلس خبرگان رهبری توسط عناصر خودسر، حتی به خانواده آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم حضرت عبدالعظيم و در مراسم ترحيم هم کشيده شد.»

بنا بر اين گزارش، «نيروهای لباس شخصی» هنگامی که محسن و فائزه هاشمی، از محل مراسم ختم يکی از بستگان خود خارج می‌شدند با حمله نيروهای لباس شخصی مواجه شده‌اند.

برپايه اين گزارش هنگامی که برادر زاده و خواهرزاده فائزه هاشمی تلاش می‌کردند، مانع حمله اين نيروها شوند، با شوکر برقی مورد حمله قرار گرفتند.

دادستان تهران هويت افراد بازداشت شده را مشخص نکرده است. اين در حالی است که پيشتر يک وبلاگ‌نويس «بسيجی» هوادار دولت هويت يکی از اين افراد را فاش ساخته بود.

حسين قديانی در وبلاگ خود به نام قطعه ۲۶، يکی از کسانی که به فائزه هاشمی فحش داده بود را سعيد تاجيک معرفی کرده است . به گفته حسين قديانی سعيد تاجيک از بسيجيان دوره جنگ است که کتاب خاطرات خود را به نام «جنگ دوست داشتنی» منتشر کرده است.

در برخی گزارش‌ها از سعيد تاجيک به عنوان مسئول ايثارگران پالايشگاه نفت تهران نام برده شده است.

انتشار فيلم فحاشی به فائزه هاشمی رفسنجانی واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشته است و برخی شخصيت‌های اصولگرا نيز از اين اقدام انتقاد کرده‌اند.

فائزه هاشمی، در جريان انتخابات رياست جمهوری ۸۸ از ميرحسين موسوی حمايت کرد. اين اقدام وی خشم نيروهای طرفدار رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد را در پی داشت.

فائزه هاشمی در روز يکم اسفند ماه، نيز به مدت کوتاهی بازداشت شد و در حالی که خبرگزاری فارس از آرامش کامل تهران خبر داده بود، در گزارش خود نوشت که خانم هاشمی در ميان معترضان دستگير شده است.
XS
SM
MD
LG