لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۵

ايران: پنج نفر از عوامل القاعده در استان کرمان دستگير شدند


حسين چناريان، فرمانده نيروی انتظامی استان کرمان،
حسين چناريان، فرمانده نيروی انتظامی استان کرمان،
حسين چناريان، فرمانده نيروی انتظامی استان کرمان، روز سه شنبه پانزدهم شهريورماه گفته است: پنج نفر از عوامل سازمان تروريستی القاعده در اين استان دستگير شدند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، فرمانده نيروی انتظامی استان کرمان اضافه کرده است:« اين افراد قصد وارد کردن مقادير زيادی سلاح، مهمات و مواد منفجره را به داخل کشور داشته اند.»

به گفته فرمانده نيروی انتظامی استان کرمان از بازداشت شدگان « تعدادی اسلحه ومهمات همچنين اسناد و مدارک از آنها کشف و ضبط شده است.»

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنين تصريح کرده است که دو نفر از بازداشت شدگان «غير ايرانی» هستند.

حسين چناريان می گوید به دلیل «اهميت اين پرونده»، ادامه رسیدگی به این پرونده به وزارت اطلاعات ایران واگذار شده است.

به گفته فرمانده نيروی انتظامی استان کرمان اين افراد قصد انجام عمليات «خرابکارانه» در داخل ايران را داشته اند.

فرمانده نيروی انتظامی استان کرمان همچنين گفته است:« در ادامه وتکميل اطلاعات اخذ شده از اين افراد ، مقاديرديگری از اسلحه، مهمات و چاشنی های انفجاری در استان سيستان و بلوچستان نيز کشف شد. »

وی همچنين گفته است که اين افراد طی دو هفته اخير شناسايی و دستگيرشده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جريان حمله آمريکا به افغانستان پس از حملات يازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ ، شماری از اعضای القاعده به ايران گريختند.

ايران هرگونه همکاری با القاعده را رد می کند و زمستان سال گذشته نيز از بازداشت ۹ نفر در ارتباط باالقاعده در اين کشور خبر داد.

اين در حالی است که در مردادماه سال جاری وزارت خزانه داری آمريکا، ايران را متهم کرد که در يک «توافق سری» با شاخه‌ای از القاعده، برای عضوگيری و جمع‌آوری پول، تسهيلات در اختيار آن می‌گذاشته تا برای حمله در افغانستان و پاکستان استفاده شود

وزارت خزانه‌داری آمريکا گفته بود: «اين شبکه همچون شاهرگی است که القاعده از طريق آن پول، افراد کاربلد و عملياتی از سراسر خاورميانه به جنوب آسيا انتقال می‌دهد.»

وزارت خزانه‌داری آمريکا مدعی است سرکرده اين گروه، شخصی به نام «عزالدين عبدالعزيز خليل» تحت «عنايت‌های مقام‌های تهران، در ايران فعاليت می‌کرده و منابع مالی جمع‌آوری شده در جهان عرب را به رهبران ارشد القاعده در پاکستان انتقال می‌داده است.»

بنا به گفته وزارت خزانه‌داری آمريکا، «عزالدين عبدالعزيز خليل» به مدت شش سال در داخل مرزهای ايران فعاليت می‌کرده است.
XS
SM
MD
LG