لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۱

فوتسال ايران با يک گل مغلوب برزيل شد


تیم ملی فوتسال ایران روز یکشنبه با اوکراین بازی خواهد کرد.
تیم ملی فوتسال ایران روز یکشنبه با اوکراین بازی خواهد کرد.

در نخسيتن مسابقه از مرحله دوم جام جهانی فوتسال در ريودوژانيرو، تيم ملی ايران با يک گل زود هنگام يک بر صفر مغلوب ميزبان پرقدرت خود شد.


تک گل مسابقه در دقيقه سوم با شليک شوماخر به ثمر رسيد.


پس از اين گل زودهنگام برزيلی های با تکنيک سراپا حمله ور شدند، اما دروازه بانی عالی مصطفی نظری و بازی پرتحرک ياران تيم ملی ايران، مانع گلهای بيشتر تيم برزيلی شد. ضمن آن که مردان برزيلی هم بارها فرصت گل را هدر دادند.


مسابقه در نيمه نخست سراسر از آن برزيل بود، اما در نيمه دوم برزيلی های درشت قامت نسبت به بازيکنان تراشيده تر ايران سنگين تر نشان دادند و اگر تمايل به حفظ دروازه بر حرکت بازيکنان ايرانی سايه نمی انداخت، در اين نيمه بازيکنان ايرانی می توانستند به گل تساوی هم دست يابند.


  • ايران يک روز بعد از مسابقه با برزيل در روز يکشنبه ۲۳ مهر با تيم اوکراين و روز دوشنبه با تيم ملی فوتسال ايتاليا رو به رو خواهد شد.

در ريودوژانيرو برزيل، ميزبان برای بازيابی مقام قهرمانی با ايران رو به شد که پديده جام جهانی فوتسال ۲۰۰۸ نام گرفته است.


برزيل با آگاهی از قدرت تيم آسيايی، ضمن آن که در نيمه نخست حالتی کاملا تهاجمی داشت، در برابر بازيکنان تکنيکی و سريع تيم ملی ايران کاملا متوجه ضد حمله های سريع سرخپوشان ايران می نمود. همين توانايی باعث تساوی سه بر سه ايران با اسپانيا، تيم مدافع عنوان قهرمانی، شده بود.


برزيل با مردان تکنيکی اش در اوايل مسابقه با ضربه شوماخر به گل برتری دست يافت، اما هرچه کوشيد در بقيه وقت اين نيمه به گل ديگری دست نيافت. در اين راستا علاوه بر يارگيری نفسگير وحيد شمسايی و يارانش، دروزاه بانی عالی مصطفی نظری، عامل اصلی بسته ماندن دروازه تيم ملی فوتسال ايران - بجز همان يک گل - بود.


برزيل ضمن آن که با پشتيبانی همه جانبه تماشاگرانش همواره در نيمه ايران خيمه زده بود، آشکارا متوجه ضد حمله های سريع تيم ايران نشان داد. برگشت های سريع در معدود حضور بازيکنان تيم ملی ايران در نيمه برزيل و حضور روجرو، دروازه بان برزيل در نزديک خط ميانی، باعث شد تا توپ های پشت بازيکنان برزيلی را اين دروازه بان سريع دفع کند و تنها يک بار به شدت در برابر شليک وحيد شمسايی با خطر رو به رو و مجبور به واکنشی بازدارنده شود.


با ين حال در برزيل، ايران برای نخسيتن بار در مقابل ميزبان و پرقدرت تن به شکست داد.


برزيل که در مسابقه های دوستانه همواره بر ايران پيروزی داشته است در چارچوب جام جهانی تنها يک بار در ۱۹۹۶ در اسپانيا با ايران رو به شده که هشت بر سه به پيروزی رسيده بود.


سايت فيفا پيش از مسابقه برزيل با ايران از علی حسن زاده به عنوان « بازيکنی که بايد اورا ديد » نام برد.


اين بازيکن ۲۱ ساله دو گل اول و آخر را در پيروزی سه بر دو بر چک به ثمر رساند و در مسابقه با تيم پرفدرت ميزبان، يکی از چهره های شخاص ميدان بود. پيش بينی شده بود که اگر او به گلزنی اش ادامه دهد با سه گل زده در مرحله اول،در نخستين روز دور دوم شگفتی ديگری را رقم خواهد زد.


اما نه حسن زاده و نه بازيکن ديگری از تيم ملی ايران نتوانست به اين مهم نائل آيد.


حسين شمس، سرمربی تيم ملی فوتسال ايران پيش از مسابقه در يک گفت و گوی تلويزيونی اعلام کرد که هدف او گرفتن حداقل امتياز از ميزبان و تمايل به يک بازی دفاعی است. اما نيمه دوم نشان داد که ايران نه تنها می توانست به تک گل خورده قانع نباشد که حتی چشم به دروازه تيم حريف داشته باشد.


در مسابقه ای که همزمان با بازی ايران با برزيل انجام شد، تيمهای ملی فوتسال آرژانتين و گوآتمالا از گروه چهار تيمی ديگر سه بر سه مساوی شدند.


در نخستين شکست ایران در مقابل برزيل، ميزبان گامی ديگر به قهرمانی در جام جهانی نزديکتر شد، ولی ايران توانست برای حريفان بعدی اش- اوکراين و ايتاليا- چهره خطرناکتری نشان دهد. از هر گروه چهار تيمی مرحله يکچهارم پايانی، دو تيم برتر به مرحله نيمه پايانی راه می يابند.


ايران يک روز بعد از مسابقه با برزيل در روز يکشنبه ۲۳ مهر با تيم اوکراين و روز دوشنبه با تيم ملی فوتسال ايتاليا رو به رو خواهد شد.


XS
SM
MD
LG