لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۷

تيم فوتسال ايران با قهرمان جام جهانی مساوی کرد


با آغاز باری، تيم ايران توسط علی حسن زاده، با همکاری محمد طاهری به گل اول دست يافت. (عکس از ایسنا)
با آغاز باری، تيم ايران توسط علی حسن زاده، با همکاری محمد طاهری به گل اول دست يافت. (عکس از ایسنا)

تيم ملی فوتسال ايران در نخستين مسابقه خود در جام جهانی فوتسال ۲۰۰۸ برزيل، پس از برتری سه بر صفر از اسپانيا در نيمه نخست، در نهايت بازی با تساوی سه بر سه به پایان رسيد.


اسپانيا مدافع قهرمانی جام جهانی فوتسال، در رقابت با تيم ملی فوتسال ايران که عصر رو چهارشنبه برگزار شد پس از دريافت سه گل از ايران در نيمه اول در نهايت موفق شد نتيجه را سه بر سه مساوی کند.


با آغاز باری، تيم ايران توسط علی حسن زاده، با همکاری محمد طاهری به گل اول دست يافت.


پس از آن، ونانسيو لوپز، مربی اسپانيای با تغيير تاکتيک خاوی رودريگز، مارسلو و آلوارو را به خط حمله تيم خود فرستاد تا تيم اسپانيا با سه مهاجم به بازی ادامه دهد.


اما در ادامه بازی در نيمه اول، ايران به حالت ضد حمله دو گل ديگر توسط طاهری و وحيد شمسايی وارد دروازه تيم اسپانيا کرد و نيمه اول با همين نتيجه خاتمه يافت.


اما در نيمه دوم تورراس با زدن گلی از فاصله نزديک، اميد بازيابی را زنده کرد و پس از آن بورخا با شليکی زمينی، توپ را وارد دروازه ايران کرد.


در فاصله چهار دقيقه به پايان مسابقه، تورراس گل تساوی را زد تا تيم فوتسال ايران در اولين مسابقه خود با نتيجه مساوی از زمين خارج شود.


پيش از مسابقه سايت فيفا با تاکيد بر قهرمانی اسپانيا در جام جهانی و قهرمانی ايران در آسيا، نبرد اين دو تيم را مسابقه بزرگ روز دوم بازی ها ناميده بود.


در دو روز نخست بازيهای جام، سه تيم آسيايی ديگر به شکست تن دادند. برزيل ۱۲ بر صفر ژاپن را شکست داد.


ايتاليا به عنوان يکی از مدعيان جام به پيروزی خفيف يک بر صفر بر تايلند رضايت داد و همزمان با بازی ايران در برابر اسپانيا، آرژانتين در گروه چهارم، پنج بر صفر تيم چين را شکست داد.


همچنين کوبا پنج بر يک جزاير سليمان را مغلوب کرد و پاراگوئه با پيروزی پنج بر يک بر آمريکا در مقام يک مدعی ظاهر شد، زيرا آمريکا از قدرت های فوتسال جهان به شمار می رود.


مسابقه های جام جهانی فوتسال با حضور بيست تيم در چهار گروه پنج تيمی انجام می شود. ايران در روز يکشنبه پنجم اکتبر با تيم ملی ليبی رو به رو می شود. ديگر حريفان ايران در گروه سوم تيم های ملی اروگوئه و جمهوری چک هستند و در نهايت از هر گروه دو تيم برتر به مرحله حذفی يک چهارم پايانی صعود خواهد کرد.


XS
SM
MD
LG