لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۳

فيفا: مسابقه بزرگ بين بنيادکار و سايپا است


تیم سایپا به مصاف بنبادکار ازبکستان می رود. (عکس: مهر)
تیم سایپا به مصاف بنبادکار ازبکستان می رود. (عکس: مهر)

سايت فدراسيون بين المللی فوتبال، فیفا، مسابقه بزرگ مرحله برگشت يک چهارم پايانی ليگ قهرمانان آسيا را بين بنيادکار از ازبکستان، و سايپای ایران در تاشکند اعلام کرد.


چهارشنبه شب بيشتر چشم ها متوجه تيم بنيادکار (کوروفچی سابق) است که در تاشکند با تيم سايپای ايران مسابقه برگشت را انجام می دهد.


این تيم گمنام، که تنها در فصل پيش « اولی ليگ » ازبکستان ظاهر شد، چه در خانه اش و چه در ماورای فوتبال معمولا غير مطرح آسيا، خبرساز بوده است.


بنیادکار برای حضور در مرحله حذفی ليگ قهرمانان آسيا، در ساختار تيمیش، در ميان شگفتی همگان، ريوالدو، ستاره برزيلی را به خدمت گرفت.


دو روز پيش از اين مسابقه سرنوشت ساز با سايپا، ميرجلال کازيموف سرمربی بنيادکار این باشگاه را برای رهبری تيم ملی ازبکستان ترک کرد و بنا بر گزارش ها، زيکو- ديگر ستاره پيشين فوتبال برزيل- قرار است جايگزين کازيموف شود.


بنيادکار به راستی به يکی از قويترين تيم های اين رقابت ها بدل شده است. پی ير ليتبارسکی، که می تواند با تزريق دانش فوتبالش به تيم سايپا آن را به مرحله نيمه پايانی ليگ قهرمانان برساند، در مورد بنيادکار گفت: اين تيم در خط ميانی و حمله پر قدرت است.


ليتبارسکی، سرمربی آلمانی و صاحب نام تيم سايپا پيشينه مربيگری در ژاپن و در استراليا را هم دارد.
مسابقه رفت دو تيم در تهران با نتیجه مساوی دو بر دو پایان یافت.


چهار مسابقه برگشت به شرح زیر است:


بنیادکار ازبکستان با سایپای ایران، آدلاید یونایتد استرالیا با کاشیما آنتلرز ژاپن، اوراوا رد دایاموندز ژاپن با القادسیه کویت و گامبا اوزاکای ژاپن با الکرامه سوریه.


مسابقه های ديگر


يکی ديگر از مسابقه های اين مرحله بين آدلايد يونايتد استرالیا و کاشيما آنتلرز ژاپن است. آدلايد در حالی پای به مسابقه برگشت در خانه اش می گذارد که برای صعود تنها به يک تساوی بدون گل نياز دارد. اين تيم کاشيما را در مسابقه رفت يک بر يک متوقف کرد.


اريليو ويدمار، سرمربی تيم آدلايد در مسابقه ليگ استراليا از بازيکنان ذخيره خود استفاده کرد و به بيشتر بازيکنان اصلی استراحت داد.


در پی شکست سه بر دو اوراوا رد دایاموندز ژاپن در زمين القادسيه، فشار روی گرت انگلز، سرمربی مدافع عنوان قهرمانی آسيا و يارانش بسيار زياد بوده است. احتمال می رود که القادسيه در ورزشگاه سايتاما برای تساوی به ميدان رود تا به نيمه پايانی برسد.


در همین حال شکست دو بر يک الکرامه از گامبا اوزاکا دومين شکست خانگی تيم سوری در ليگ قهرمانان بود.


اين تيم معتبر سوريه در برابر تيم سازمان يافته و با انضباط ژاپنی انتظار می رود مسابقه ای سخت را در روز چهارشنبه سپری کند. در اوزاکا تيم الکرامه بايد دست کم با دو گل اختلاف پيروز شود تا تيم صعود کننده باشد.


XS
SM
MD
LG