لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۹

دیدار هیات عالیرتبه ایرانی از کره شمالی


کره شمالی با آزمايش هسته ای نهم اکتبر خود به دنيا اعلام کرد که با استفاده از پلوتونيوم موفق به ساخت سلاح هسته ای شده است
کره شمالی با آزمايش هسته ای نهم اکتبر خود به دنيا اعلام کرد که با استفاده از پلوتونيوم موفق به ساخت سلاح هسته ای شده است

بنا به گزارش رسانه های کره شمالی يک هيات عاليرتبه از وزارت امور خارجه ايران روز پنجشنبه وارد پيونگ يانگ پايتخت کره شمالی شد تا با مقامات ارشد اين کشور ديدار و گفت و گو کند.


بر اساس اين گزارش مهدی صفاری قائم مقام وزارت امور خارجه ايران در راس اين هيات عاليرتبه به کره شمالی سفر کرده است.


ديدار اين هيات بلندپايه ايرانی از پيونگ يانگ در حالی صورت می گيرد که هر دو کشور ايران و کره شمالی به خاطر ادامه فعاليت های هسته ای خود از سوی جامعه جهانی تحت فشار قرار گرفته اند

ديدار اين هيات بلندپايه ايرانی از پيونگ يانگ در حالی صورت می گيرد که هر دو کشور ايران و کره شمالی به خاطر ادامه فعاليت های هسته ای خود از سوی جامعه جهانی تحت فشار قرار گرفته اند.


کره شمالی مدعی است که برای دفاع از خود به سلاح هسته ای روی آورده است و مقامات جمهوری اسلامی دست يابی به انرژی هسته ای را حق مسلم خود می دانند.


دو کشور ايران و کره شمالی به همراه رژيم سرنگون شده صدام حسين از سوی جرج بوش رييس جمهوری آمريکا به عنوان «محورهای شرارت» لقب گرفته اند.


کره شمالی با آزمايش هسته ای نهم اکتبر خود به دنيا اعلام کرد که با استفاده از پلوتونيوم موفق به ساخت سلاح هسته ای شده است اما برنامه های هسته ای ايران بر استفاده از اورانيوم استوار است که در صورت غنی شدن می تواند در ساخت سلاح هسته ای مورد استفاده قرار گيرد.


کره شمالی اعلام کرده است که سلاح هسته ای اين کشور را از خطر تهاجم ساير کشور ها در امان می دارد و از اين رو دست يابی به اين جنگ افزار حياتی حق اين کشور است.


در حالی که مقامات جمهوری اسلامی ايران همواره بر صلح آميز بودن برنامه های هسته ای خود تاکيد می کنند. کشور های غربی ابراز نگرانی کرده اند که حکومت ايران در صدد دست يابی به بمب اتمی است.
بان گی مون دبير کل جديد سازمان ملل متحد روز سه شنبه هفته جاری اعلام کرد که برنامه های هسته ای ايران خطری برای صلح و امنيت جهانی محسوب می شود.


وی در همين رابطه گفت که حمله نظامی به ايران با هدف متوقف ساختن برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی موضوعی است که شورای امنيت سازمان ملل متحد بايد در باره آن تصميم بگيرد.


XS
SM
MD
LG