لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۳

پیروزی پرسپولیس با گل دقيقه ۸۰ کريم باقری


در يک مسابقه پرتماشاگر از ليگ برتر فوتبال ايران پرسپوليس با گل دقيقه ۸۰ کاپيتان کريم باقری يک بر صفر صبای قم را شکست داد تا هم امتياز با استقلال شود.

در چهارمين هفته از جام خليج فارس دو تيم پرسپوليس و صبا يک نيمه دوم پرتحرک را پشت سر گذاشتند که با وجود بازی خوب تيم صبا، سرانجام پرسپوليس با تشويق پرشور هوادارانش با پاس مجتبی زارعی و ضربه هشيارانه باقری به دومين پيروزی پياپی دست يابد و صبا دومين شکست را پذيرا شود.

کريم باقری و ميثاق معمارزاده (دروازه بان) از بازيکنان شاخص تيم پيروزی بودند. محمد نوری بازی برتری نسبت به ساير بازيکنان صبا داشت.
پايان مسابقه به درگيری تنی چند از بازيکنان دو تيم انجاميد که با تلاش مسوولان دو تيم بازيکنان به سوی رختکن خود روانه شدند.

ذوب آهن تنها در صدر

با تساوی صفر بر صفر استقلال با ملوان در انزلی و تساوی يک بر يک مقاومت سپاسی با فولاد خوزستان در اهواز، تيم ذوب آهن اصفهان توانست با پيروزی دو بر يک بر ابومسلم در مشهد ده امتيازی و تنها پيشتاز ليگ برتر شود.

ذوب آهن که فصل پيش در کورس قهرمانی جام را به تفاضل گل به استقلال تهران باخت، در مشهد از حريف قديمی خود در لیگ برتر فوتبال ايران انتقام گرفت و با نتیجه دو بر يک به پيروزی با ارزشی دست يافت.

مرد برتر ذوب آهن در اين پيروزی خارج از خانه محمدرضا خلعتبری بود که در دقيقه های ۲۶ و ۶۴ برای تيم اصفهانی گل زد. گل تسلی بخش سعيد خانی از نقطه پنالتی در دقيقه ۶۸ نتوانست مانع شکست تيم ميزبان شود.

مقاومت سپاسی در فاصله يک دقيقه به پايان نيمه نخست با گل امين متوسل زاده به برتری رسيد تا به پيشتازی اميدوار باشد. اما اين رويا ديرپا نبود و در دقيقه ۲+۴۵ جواد شيرزاد نتيجه را برای نيمه نخست برابر کرد و اين نتيجه تا پايان هم پابرجا ماند. اين مسابقه به تصميم تامين شورای شهر از ورزشگاه قديمی در اهواز به ورزشگاه اختصاصی فولاد در نه کيلومتری اين شهر انتقال يافت. در دقيقه ۸۸ محمد ايرانپوريان از تيم مقاومت به دستور داور از زمين اخراج شد تا تيم شيرازی دقيقه های پايانی را ده نفری سپری کند.

گلهای علی کريمی و سومين پيروزی استيل آذين


تيم استيل آذين پس از شکست سه بر يک از ذوب آهن در اصفهان، در جمعه شب تيم شاهين بوشهر، ديگر تيم صعود کرده در اين فصل را در ورزشگاه نيروزی انتظامی در اکباتان، با درخشش و گلهای علی کريمی دو بر يک شکست داد. استيل آذين با اين پيروزی نه امتيازی شد و در پشت سر ذوب آهن در رده دوم قرار گرفت.

علی کريمی ضمن آن که در دقيقه های ۱۰ و ۵۵ ( از روی نقطه پنالتی)، گل زد، در دقيقه ۸۴ ضربه پنالتی ديگری را زد که مجتبی روشنگر، دروازه بان تيم بوشهر آن را دفع کرد. کريمی بهترين گلزن فصل تا پايان هفته سپری شده است.

تک گل تيم شاهين بوشهر را محمد احمدپوری در دقيقه ۶۵ و در پی يک مانور انفرادی به حميد نشاط جو، دروازه بان استيل تحميل کرد.

نتايج ضعيف و شکستهای تيم شاهين و حضور وينگو بگوويچ، سرمربی فصل پيش پاس همدان باعث شد تا موضوع مربيگری اين کروآت در تيم شاهين بوشهر جنبه جدی تری به خود گيرد.

بهادر عبدی، مهاجم جوان فصل پيش پرسپوليس بيش از ساير بازيکنان بوشهری مورد تشويق هواخواهان اين تيم در ورزشگاه دستگردی قرار گرفت. در حالی که توجه تماشاگران به بازی پرسپوليس با صبا در ورزشگاه آزادی بود، در فاصله ای کم تا ورزشگاه آزادی حدود هزار نفر تماشاگر شاهد پيروزی علی کريمی و يارانش بودند.

تيم پيکان قزوين در ورزشگاه کرج تيم سايپا را دو بر صفر شکست داد. ميثم رضاپور در دقيقه ۳۴ و مجيد خدابنده لو در دقيقه ۸۵ گلهای پيروزی پيکان را در پيکار خودرو سازان زدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، با بازگرداند تيم سايپا به کرج حدود هزار تماشاگر از بازی تيم سايپا ناخشنود بودند و فرياد اعتراض سردادند. سايپا خواهان برگزاری های بازيهای خانگی اش در اکباتان شده بود.

اين خبرگزاری افزوده است که رعايت نکردن بازی جوانمردانه باعث درگيری لفظی بين بازيکنان دو تيم شد.

بازی پرگل در کرمان
ديدار دو تيم مس و پاس همدان در کرمان با رد و بدل شدن دو گل در وقت تلف شده شکلی حماسی به خود گرفت. در اين مسابقه پرگل تيم مس ميزبان با پاسخ يک گل ديرهنگام سه بر دو پاس را شکست داد. با اين شکست پاس قعرنشين مطلق رقابتهای اين فصل شد و موقعيت سرمربيگری عليرضا منصوريان در خطر نخستين قربانی صندلی داغ اين فصل قرار گرفت.

علی سامره در دقيقه ۱۴، فرزاد آشوبی در دقيقه ۶۸ و مهدی رجب زاده در دقيقه۳+۹۰ گلهای تيم مس کرمان را زدند تا اين تيم با شش امتياز به موقعيت خود بهبود بخشد.

هادی اکبری در دقيقه ۷۷ و مهرداد قباخلو در دقيقه ۲+۹۰ بازی دو بر صفر باخته را به تساوی کشاندند.

تيم تراکتور سازی تبريز در ميزبانی تيم راه آهن شهر ری در حالی به پيروزی دو بر يک رسيد که تا دقيقه ۸۵ يک بر صفر شکست خورده بود.

عيسی ترائوره با گل دقيقه ۱۱ خود به تيم براندتس هلندی برتری يک بر صفر داد، اما جاسم کرار محمد، بازيکن عراقی در دقيقه های ۸۵ و ۲+۹۰ برای تراکتورسازان و هواخواهان پرشمارش کفه پيروزی را برگرداند.

در مسابقه پرگل ديگر هفته چهارم تيم سپاهان به جبران شکست هفته پيش خود از مقاومت شيراز، در اصفهان تيم استقلال اهواز را چهار بر يک خرد کرد.

فرزاد حاتمی در دقيقه ۱۲، مهدی جعفرپور در دقيقه ۱۴، هادی عقيلی در دقيقه ۵۶ ( از نقطه پنالتی) و احسان حاج صفی در دقيقه ۷۶ گلهای سپاهان را زدند و اسماعيل شريفات در دقيقه ۳۲ تک گل استقلال را به ثمر رساند.

خداداد عزيزی، سرمربی تيم استقلال اهواز به دستور رييس کميته انضباطی فدراسيون فوتبال برای دومين هفته پياپی از انجام مصاحبه با خبرنگاران محروم بود.
XS
SM
MD
LG