لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۸

پرسپوليس و سپاهان هر دو متوقف شدند


در هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس و سپاهان، تيمهای رده سومی جدول رده بندی، خارج از خانه يک بر يک متوقف شدند. پرسپوليس در کرمان با مس و سپاهان در انزلی با ملوان، يک بر يک کردند.

در ورزشگاه پر از تماشاگر کرمان، پرسپوليس و مس بارديگر بازی پرافت و خيز و تماشايی در طول مسابقه نشان دادند. پرسپوليس در نيمه نخست توانست با برتری نسبی با تک گل پژمان نوری يک بر صفر پيش افتد. اما نيمه دوم اين برتری از آن تيم ميزبان بود که با ضربه يدالله بيگدلی به گل مساوی دست يافت و وقت تلف شده را با اخراج کاپيتانش، فرزاد حسين خانی، ده نفری به پايان برد.

در مسابقه رفت در تهران، طی يک بازی تماشايی و تهاجمی از سوی دو تيم، مس ميزبان را با عنوان قهرمانی فصل پيش خود يک بر صفر برده بود و سرخپوشان پايتخت برای انتقام و نزديک شدن به دو تيم استقلال و ذوب آهن در صدر جدول رده بندی، نيمه نخست را خوب پشت سر گذاشتند.

در دقيقه ۲۹ هنرنمايی انفرادی علی کريمی و دريبل «سرپای» مدافع مس در نزديک دروازه تيم ميزبان باعث شد تا دروازه مهدی رحمتی بر پاشنه بچرخد. دروازه بان آماده تيم ملی دو بار در برابر شليکهای نزديک کريمی و پژمان نوری مقاومت و دفعی ناقص داشت، اما دفع ناقص او در برابر پژمان نوری به داخل دروازه کمانه کرد. در تيم پرسپوليس کريمی، نوری و عليرضا حقيقی، دروازه بان جوان و پديده اين فصل ليگ برتر، چهره موفقی داشتند.

در تيم مس کرمان هم مهدی رحمتی، فرزاد آشوبی، اميرحسين صادقی و فراز فاطمی بيش از سايرين جلوه کردند. تدبيرها و تعويضهای به موقع پرويز مظلومی در نيمه دوم هم کاملا در بازيابی مس موثر بود.

در دقيقه ۶۲ توپ ارسالی به روی دروازه پرسپوليس با ضربه سر موفق فراز فاطمی و ضربه تکميلی روح الله بيگدلی با همه تلاش حقيقی به گل تساوی منجر شد.

تلاش مس برای رسيدن به پيروزی و بازتاب پرسپوليس برای بازيابی برتری، حتی با اخراج حسين خانی، کاپيتان پرتلاش مس در آخرين لحظه وقت معمولی بی نتيجه بود.

پيش از مسابقه با تمايل پرسپوليس برای به خدمت گرفتن مهدی رحمتی، دروازه بان ملی پوش تيم مس، برای مسابقه های ليگ قهرمانان اسيا و واکنش مثبت رحمتی، حاشيه هايی به وجود آمد که از سوی مسوولان تيم کرمانی به ممنوعيت رحمتی از انجام مصاحبه با رسانه ها انجاميد.

تيم پرسپوليس: عليرضا حقيقی، مجتبی شيری، رحمان رضايی، نبی الله باقريها، عليرضا محمد، کريم باقری (کاپيتان) (ايوان پتروويچ از دقيقه ۷۵)، مازيار زارع، محمد منصوری،علی کريمی و عليرضا نيکبخت واحدی (فرهاد خيرخواه از دقيقه ۸۶).
سرمربی: افشين پيروانی

بازيکنان مس: مهدی رحمتی، مرتضی ابراهيمی، امير حسين صادقی، جلال اميديان، حميدرضا غنی زاده (از نيمه دوم روح الله بيگدلی)، علی حمودی، فرزاد حسين خانی (کاپيتان)، رسول نويدکيا (از دقيقه ۷۸ داسيلوا)، فرزاد آشوبی، ادينيو و فراز فاطمی (از دقيقه ۹۰ مصطفی سيفی) سرمربی: پرويز مظلومی

تساوی ملوان و سپاهان

در انزلی هم سپاهان با گل دقيقه ۷۲ مهدی جعفر پور از ميزبان يک بر صفر پيش افتاد، اما پنج دقيقه بعد ملوان توسط محمد نزهتی گل تساوی بخش را زد.

دو تيم سپاهان و پرسپوليس هرکدام با ۳۷ امتياز در رده سوم قرار دارند و استقلال تهران (با ۴۳ آمتياز) و ذوب آهن (با ۴۱ امتياز) را در صدر تعقيب می کنند. تيمهای استقلال و ذوب آهن يک روز بعد (جمعه چهارم بهمن) به ترتيب ميزبان صبای قم و ابومسلم مشهد هستند.

در مسابقه ديگر بعد از ظهر پنجشنبه تيم سايپا در کرج با پيروزی چهار بر يک بر داماش گيلان، تيم قعر نشين را بيشتر به خطر سقوط به دسته پايين تر نزديک کرد.

برای سايپا امين منوچهری در دقيقه های ۲۰ و ۶۵، ايمان رزاقی راد در دقيقه ۳۰ و جلال حسينی در دقيقه ۳۳ گلزنی کردند. تک گل داماش را افشين چاوشی در دقيقه ۴۳ به ثمر رساند.
XS
SM
MD
LG