لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۴

پرسپوليس با پيکان مساوی کرد


ابراهیم توره دو گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و عليرضا نيکبخت واحدی، دو پنالتی برای سرخپوشان از دست داد تا این تیم با پیکان مساوی کند.


در بعد از ظهر شنبه، دوم آذر، گل های ابراهيم توره برای پرسپوليس و ايمان حيدری و محمد رضا طهماسبی برای پيکان نتيجه ای را رقم زد که نتوانست سرخپوشان تهران را به استقلال برساند.


استقلال يک روز پيشتر با شکست يک بر صفر از فولاد در امتياز ۲۵ باقی ماند و پرسپوليس ۲۳ امتيازی شد تا به رده ششم برسد.


در پانزدهمين هفته ليگ برتر ايران، جام خليج فارس، پيکان با ۲۹ امتياز صدر جدول ليگ برتر را پيش از بازی ذوب آهن با برق شيراز در روز سه شنبه، پنجم آذر، حفظ کرد. ذوب آهن ۲۸ امتياز دارد.


در نخستين مسابقه ای که افشين پيروانی به عنوان جانشين افشين قطبی سرمربيگری پرسپوليس را به عهده داشت، ابراهيم توره با زدن هر دو گل پرسپوليس در دقيقه های سه و ۵۲ بهترين بازيکن زمين بود و عليرضا نيکبخت با هدر دادن دو پنالتی در هر نيمه نا موفق ترين روز را پشت سر گذاشت.



در پانزدهمين هفته ليگ برتر ايران، جام خليج فارس، پيکان با ۲۹ امتياز صدر جدول ليگ برتر را پيش از بازی ذوب آهن با برق شيراز در روز سه شنبه پنجم آذر حفظ کرد. ذوب آهن ۲۸ امتياز دارد.

محمد محمدی، دروازه بان پيکان ضمن آن که هر دو پنالتی نيکبخت را دفع کرد و در طول بازی دروازه بانی موفق بود، در هر دو گلی که خورد اشتباه داشت!


شروع مسابقه با پاس خوب نيکبخت به ابراهيم توره و گل او در دقيقه سوم، پيش در آمد يک بازی پرتحرک و تماشايی شد.


چهار دقيقه بعد خطای پنالتی روی علی کريمی، پرسپوليس را در موقعيت برتری دو بر صفر قرار داد که محمدی ضربه نيکبخت را رد کرد.


برتری مطلق پرسپوليس کم کم کاهش يافت و از دقيقه ۳۰ به بعد به برتری پيکان بدل شد که ابتدا ايمان حيدری در دقيقه ۳۳ با يک ضربه خوب از داخل محوطه بازی را به تعادل کشاند.


چهار دقيقه بعد ضربه آزاد طهماسبی در ميان بهت و حيرت پرسپوليسی ها با اشتباه محض حقيقی، دروازه بان اين تيم، به گل برتری پيکان در نيمه نخست انجاميد.


در دقيقه ۵۲ اشتباه محمدی در مهار با دست يک پاس به عقب به خطای دوضربی از داخل محوطه جريمه منجر شد که در يک کنش و واکنش توره گل دوم خود و پرسپوليس را زد.


ادامه بازی با ادامه حمله های پرسپوليس بود که کم کم پيکان در اواخر مسابقه خطرناک تر و مهاجم تر شد، اما با وجود فرصت های بسياری که خلق شد تساوی دو بر دو پايدار ماند.


مسابقه ای که برای نخستين بار بين پرسپوليس و پيکان به جای ورزشگاه آزادی تهران در ورزشگاه کوچک قزوين انجام شد با ماجراهای بازار سياه سنگين بليت فروش و مشکلات امنيتی همراه بود.


خبرگزاری دانشجويان ايران، ایسنا، خبر داد: «نيروی انتظامی و پليس راه با استقرار در عوارضی « قزوين – تهران» مانع از ورود تماشاگران تهرانی بدون بليت به قزوين شد!»


XS
SM
MD
LG