لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۸

صدر نشینی پرسپولیس در هفته دوم لیگ


با پیروزی پرسپولیس بر تیم پگاه این تیم در صدر قرار گرفت
با پیروزی پرسپولیس بر تیم پگاه این تیم در صدر قرار گرفت

در روزی که استقلال نخستين و سايپا دومين شکست را در ليگ برتر هفتم ايران را تجربه کردند، پرسپوليس با يک شروع تهاجمی دو بر صفر از سد پگاه گذشت تا به سوی پيشتازی خيز بردارد.


در حضور بيش از پنجاه هزار تماشاگر، چنين به نظر می آمد که پرسپوليس با آگاهی از شکست روز قبل رقيبش، استقلال، انگيزه بيشتری برای پيروزی يافته بود تا با بازی چشمگير عليرضا واحدی نيکبخت، شيث رضايی و حسين بادامکی در آغاز بازی، در فاصله ۲۲ دقيقه دو بر صفر از پگاه رشت پيش افتد.


برتری همه جانبه و موثر پرسپوليس در همين دقيقه ها بود که دو گل هم زد. پگاه با گل غافلگير کننده ای که در دقيقه ۱۸ از عباس آقايی خورد، مقاومت اوليه اش را از دست داد و چهار دقيقه بعد حرکت پابه توپ واحدی نيکبخت از پشت محوطه جريمه و پاش عمقی عالی به عباس احسان خرسندی، با ضربه تمام کننده اين بازيکن به گل دوم سرخپوشان تهران انجاميد. گلی که گويی پگاه را نيز به خود آورد وپرسپوليس آرام گرفت!


دومین شکست سایپا


سايپا، تيم مدافع عنوان قهرمانی ليگ فوتبال ايران، در دومين هفته ليگ نيز به شکست تن داد تا بدون امتياز، قعر نشنين زودهنگام باشد و حضورش در ليگ قهرمانان آسيا را نيز با نگرانی هايی همراه سازد.


بهمن طهماسبی در نخستين دقيقه و علی محمد دهقان در دقيقه ۳۹ برای تيم شيرازی گل زدند و گل دير هنگام ابراهيم صادقی، کاپيتان تيم سايپا، در دقيقه ۸۶ برای تيم علی دايی تنها فاصله شکست را کم کرد.


علی دايی، سرمربی تيم سايپا، تيم خود را سزاوار شکست ندانست و ادعا کرد که همچنان بخت تکرار قهرمانی را دارد. دايی ضمن اين که اعلام کرد مشکل گلزنی تيمش را با بکار گرفتن يک مهاجم رفع خواهد کرد، از يارگيری تيم سايپا در قاصله بين دوفصل انتقاد کرد.


در ورزشگاه تختی بندر انزلی، استقلال زير فشار حمايت تماشاگران طرفدار ملوان در آخرين لحظه ها تن به شکست دو بر يک داد. حدود ۱۲۰۰۰ تماشاگر شاهد پيروزی شيرينی بودند که با ايست قلبی و مرگ يک طرفدار تيم ملوان پايانی غم انگيز داشت

شکست تيم های استقلال و سايپا از حوادث مهم دومين هفته ليگ باشگاههای ايران، جام خليج فارس بود.


در ورزشگاه تختی بندر انزلی، استقلال زير فشار حمايت تماشاگران طرفدار ملوان در آخرين لحظه ها تن به شکست دو بر يک داد. حدود ۱۲۰۰۰ تماشاگر شاهد پيروزی شيرينی بودند که با ايست قلبی و مرگ يک طرفدار تيم ملوان پايانی غم انگيز داشت.


هادی تامينی در دقيقه ۷۱ با ضربه سر و علی طهماسبی در دقيق ۲-۹۰ برای ملوان و پيروز قربانی در دقيقه ۷۴ با ضربه سر برای استقلال گلزنی کردند. ملوان با اين پيروزی چهار امتيازی شد و استقلال که هفته اول همنام اهوازی اش را سه بر دو برده بود، در امتياز سه باقی ماند. خوردن چهار گل در دو مسابقه از مشکلات دفاعی استقلال حکايت داشت.


ناصر حجازی، سرمربی تيم استقلال، ضمن آن که بر نقش مثبت تماشاگران انزلی چی در پيروزی بر تيمش تاکيد داشت، افزود: «در نيمه اول استقلال بازی بهتری مقابل ملوان انجام داد و اگر از دو موقعيت آرمانی به دست آمده بهره می برديم نتيجه بهتری برايمان بدست می آمد. در نيمه دوم و به ويژه در ۲۰ دقيقه آخر ملوان بهتر از استقلال عمل کرد و دو گل هم زد.»


حجازی راجع به موقعيت کيفی استقلال گفت که این تیم هنوز به آمادگی مطلوب نرسيده است.


در روزی که استقلال شکست خورد دو تيم صبا باتری و پيکان در زمين صبا باتری يک بر يک کردند. الوالفضل حاجی زاده در دقيقه ۲۷ برای صبا باتری و فرهاد خانگلی در دقيقه ۷۵ برای پيکان گل زدند.


تيم سپاهان در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان با پيروزی دو ‬بر يک بر ابومسلم مشهد، به ‌دومين پيروزی پياپی در ليگ برتر دست يافت. در اين مسابقه محرم نويد کيا در دقيقه ۴۲ برای سپاهان گلزنی کرد تا نيمه نخست با برتری يک بر صفر ميزبان به پايان برسد. در دقيقه ۶۳ محمود کريمی نتيجه را دو بر صفر کرد تا سرانجام رضا ناصحی در دقيقه ۸۷ يک گل ديرهنگام برای ابومسلم بزند. ابومسلم هم دومين شکست پياپی را تحمل کرد.


در کرمانشاه تيم شيرين فراز با يک گل به مهمانش پاس همدان باخت تا تيم قديمی تهرانی در قالب نخستين نماينده فوتبال همدان در ليگ برتر به دومين پيروزی دست يابد. مصطفی چترآبگون، جوان با آتيه تيم پاس در دقيقه ۴۹ تک گل اين بازی را زد.


در روز پيروزی شيرازی ها، تيم برق هم در شيراز در حضور تعداد کمی تماشاگر، با يک گل تيم راه آهن تهران را شکست داد. قاسم غلامزاده در حالی در دقيقه ۷۲ يک ضربه آزاد را بدل به گل کرد که در نيمه نخست برق شيراز يک پنالتی را هدر داد. گل برق دو دقيقه پس از اخراج عليرضا نور محمد، بازيکن تيم راه آهن به ثمر رسيد.


تيم مس کرمان در خانه اش در حضور بيش از پنج هزار تماشاگر با تيم ذوب آهن اصفهان يک بر يک مساوی کرد. اين نخستين امتياز مس و دومين تساوی ذوب آهن بود. علی مبينی در دقيقه ۶۸ از نقطه پنالتی گلی زد که تا سه دقيقه به پايان مسابقه مس را در آستانه پيروزی قرار داده بود. اما گل وحيد امرايی تيم اصفهانی را از شکست رهانيد. يک دقيقه بعد اين گل علی احمدی از تيم ذوب آهن دو اخطاره و اخراج شد.


تيمهای صنعت نفت آبادان در خانه استقلال اهواز به تساوی بدون گل رسيد. اين نخستين امتياز های دو تيم جنوبی بود. فيروز کريمی، سرمربی تيم استقلال اهواز به دليل انتقاد از بی مسوول بودن فدراسيون فوتبال از سوی کميته انضباطی محروم شد تا اين هفته مدت آن مشخص شود!


XS
SM
MD
LG