لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۴

کويت با پیروزی مقابل ايران قهرمان مسابقات غرب آسيا شد


تيم ملی فوتبال ايران با يک بازی انتقاد آميز در مسابقه پايانی جام قهرمانی کشورهای غرب آسيا از تيم ملی کويت شکست خورد و از رسيدن به مقام قهرمانی باز ماند.

هر دو گل تيم منظم و با برنامه تيم کويت در نيمه نخست به ثمر رسيد و شاگردان افشين قطبی با ادامه بازی بی انگيزه و ضعيف خود در دقيقه ۶+۹۰ توسط داوود می آبادی به تنها گلی دست يافت که در سرنوشت قهرمانی و ناکامی ملی پوشان ايران تاثيری نداشت.

گلهای تيم کويت را عبدلعزيز العنزی در دقيقه ۱۰ و يوسف سليمان در دقيقه ۱+۴۵ به ثمر رساندند.

در ورزشگاه ملک عبدالله امان (اردن) تيم ايران اميد بسيار داشت که پس از پيروزی دو بر يک بر عراق در نيمه پايانی به پنجمين مقام قهرمانی، تکرار موفقيت دوره پيش به سرمربيگری علی دايی و جايزه نقدی ۷۰ هزار دلاری قهرمانی دست يابد. اما در تمام طول مسابقه تيم ايران نشان داد که توقف دو بر دو در برابر تيم رده پايين عمان و بازيهای پيروزی بار اما پر نقطه های ضعف قابل اصلاح نبوده است.

ايران منهای بازی نخست با تيم ضعيف شده بحرين در مسابقه های بعدی در برابر تيمهای عربی پنج گل خورد تا نشان دهد برای مسابقه های قهرمانی قهرمانی جام ملتهای آسيا با مشکلات بسياری دست به گريبان است.

در مجموع شش دوره اين جام دو سال يک بار ايران چهار بار و تيمهای عراق و کويت هر کدام يک بار قهرمان شده اند.

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ضمن انتقاد از بازی تيم ملی گزارش داد که فوتبال دوستان از انتقادهای افراط گونه گزارشگر سيمای جمهوری اسلامی گلايه کرده اند و آن را سوهان کشيدن به اعصاب و روحيه مردم دانسته اند.

تيم ايران با آرايش مهدی رحمتی – محمد نصرتی، حنيف عمران زاده (از دقيقه ۶۰ مهرداد اولادی)، جلال حسينی، احسان حاج صفی – خسرو حيدری، آندرانيک تيموريان، پژمان نوری، ايمان مبعلی (از دقيقه ۶۰ ميلاد می داوودی) ، ميلاد زنيدپور- محمد غلامی به ميدان رفت.
به هنگام توزيع جامهای قهرمانی افشين قطبی و عليرضا منصوريان (مربی) حضور نداشتند و در رختکن باقی ماندند.

خداحافظی کريم باقری از تيم ملی


تيم ملی ايران صبح دوشنبه از امان رهسپار ابوظبی شد تا با تيم ملی برزيل يک مسابقه دوستانه برگزار کند. بر پايه گزارشها کريم باقری، کاپيتان تيم ملی) در برابر برزيل برای آخرين بار با پيراهن تيم ملی به ميدان می رود و پس از ۱۸ سال رسما از تيم ملی کناره کناره گيری می کند. مسابقه ايران با برزيل پنجشنبه اين هفته انجام می شود.
XS
SM
MD
LG