لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۵

پرسپوليس با دو گل پگاه را شکست داد


تیم پرسپولیس در آستانه بازی با استقلال توانست تیم پگاه گیلان را شکست دهد.
عکس از خبرگزاری مهر
تیم پرسپولیس در آستانه بازی با استقلال توانست تیم پگاه گیلان را شکست دهد. عکس از خبرگزاری مهر

تيم پرسپوليس تهران در هفته هشتم ليگ برتر فوتبال ايران با گلهای کريم باقری و ابراهيم توره دو بر صفر پگاه رشت را شکست داد.


پرسپوليس در هر نيمه يک گل زد و در نيمه دوم کريم باقری در ضربه پنالتی که يک بار هم تکرار شد، دو بار ناکام ماند.


باقری، کاپيتان پرسپوليس در نيمه نخست بهترين بازيکن زمين بود و در دقيقه ۳۵ ارسال بلند ابراهيم توره از جناح چپ را با پای راست کنترل و با با برداشتن چند گام برای فضا سازی، با شليک محکم و خوب پای چپ گل نخست سرخپوشان را به ثمر رساند.


پگاه با هشياری در تمام لحظه های بازی در صدد بود تا ضمن داشتن يک بازی دفاعی، در هر فرصتی ضربه خود را بزند و با اتکا به مردان تکنيکی اش سعی به آرام سازی بازی داشته باشد.


دستور بيژن ذوالفقار نسب، سرمربی تيم پگاه، در نيمه دوم هم تعقيب همان بازی زيرکانه بود، اما در حضور نزديک به هشتاد هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی تهران، پرسپوليس بازی تهاجمی خود را حفظ کرد و با فرصتهايی که بازیکنان پگاه هر بار از دست دادند، سه امتياز بازی از آن تيم مدافع عنوان قهرانی شد.


از نکته های جالب اين بازی علاوه بر تماشاگر پرتعداد، حضور علی کريمی در پرسپوليس و بازی با پيراهن شماره هشت پس از سالها دوری از اين تيم و فوتبال باشگاهی ايران بود.


کريمی با استقبال پرشور تماشاگران رو به رو شد، اما بازی او در حد نامش نبود. در اواخر مسابقه که افشين قطبی، سرمربی تيم پرسپوليس کريم باقری را از زمين بيرون کشيد، کريمی بازوبند کاپيتانی را بست.


گل دوم پرسپوليس پس از هدر رفتن پنالتی و با ضربه ابراهيم توره در دقيقه ۷۹ به ثمر رسيد. ضربه کرنر پتروويچ نزديک ديرک دوم فرود آمد و ابراهيم توره دروازه بان سخت کوش تيم رشتی را برای دومين بار تسليم کرد. در اين بازی پتروويچ و توره مردان برتر و موفق ميدان بودند.


با به ثمر رسيدن گل دوم اشتهای گلزنی پرسپوليس فروکش کرد، اما حمله های تيم پگاه نيز بی نتیجه بود.


قطبی که در نيمه نخست از نبی الله باقريها در دفاع چپ استفاده کرده بود، با شناخت منطقه خطر ساز در فاصله بين باقريها و مدافعان ميانی، دست به تعويضی کارساز زد و سپهر حيدری را جايگزين باقريها کرد.


در نيمه نخست حضور کريمی و باقری در جناح راست، اين منطقه را تکيه گاه حمله های پرسپوليس کرد تا اين دو بارها به عنوان مهاجم و بازيکن مکمل خط حمله ظاهر شوند. پژمان نوری و مازيار زارع هافبکهای بازيگر در جلو مدافعان بودند که روز ناموفق مازيار زارع به تعويض او منجر شد.


هر چند پرسپولیس روز پنجشنبه از سد پگاه گذشت، اما این پیروزی نتوانست این تیم را در صدر جدول قرار دهد، زيرا هم برق توانست مس کرمان – فاتح تيمهای پرسپوليس و استقلال را در شيراز چهار بر يک خرد کند و هم ذوب آهن اصفهان در همدان مسابقه باخته به پاس را دو بر يک به سود خود پايان دهد.


سایر بازی ها


سپاهان در اصفهان با گلهای احسان حاج صفی در دقيقه نه و هادی اصغری در دقيقه ۵۱ دو بر صفر فولاد اهواز را شکست داد.


ابومسلم مشهد در خانه اش دو بر يک به سپاسی شيراز باخت. سعيد خانی در دقيقه ۱۱ برای ابومسلم گل زد، اما دو دقيقه بعد رضا خالقی فر نتيجه را برای سپاسی برابر کرد و محمود محمدی در دقيقه ۷۳ با زدن گل دوم تيم مهمان، هر سه امتياز را از آن تيم شيرازی ساخت. در اواخر اين مسابقه وحيد عسگری از ابومسلم و مهدی شجاعی از سپاسی از زمين اخراج شدند.


تيم استقلال اهواز پس از شکست سنگين شش بر صفر از استقلال تهران، پنجشنبه شب چهارم مهر ماه در زمين خود سه بر دو مغلوب تيم پيکان شد.


استقلال تهران دو روز بعد در ورزشگاه آزادی با راه آهن بازی دارد و سايپا پس از شکست سنگين پنج بر يک از کوروفچی ازبکستان و حذف از جام قهرمانان آسيا، يکشنبه شب مهمان تيم ملوان انزلی است.


XS
SM
MD
LG