لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۹

بازی دوستانه ايران و مراکش لغو شد


روز جمعه ششم مارس سايت گل از لندن گزارش داد که مراکش موافقت خود برای يک بازی دوستانه با تيم ملی فوتبال ايران را به دلايل ديپلماتيک پس گرفت.

فدراسيون فوتبال مراکش روز پيش اعلام کرد که آنان مسابقه برنامه ريزی شده درروز اول آوريل بين شيران اطلس ( لقب تيم ملی مراکش) و تيم ملی ايران را لغو کرده است. اين مسابقه قرار بود در بارسلونا انجام شود.

اقدام ياد شده پس از کشمکش سياسی بين دو کشور بود. در پی تنش بين رباط و تهران بر سر بحرين، وزارت امور خارجه مراکش روز جمعه اعلام کرد اين کشور روابط ديپلماتيک خود با ايران را قطع کرده است.

در پی انتشار اظهارات علی اکبر ناطق نوری، رييس بازرسی ويژه دفتر رهبر جمهوری اسلامی، در خصوص اين که بحرين استان چهاردهم ايران بوده است، تنش بين تهران و رباط بالا گرفت.

در حالی که ايران در اطلاعيه ای ادعا کرده است که در اظهارات ناطق نوری سوتفاهم شده ، تاثيرات منفی آن زيان آور بوده است.

وزارت خارجه مراکش نماينده ايران در رباط را فرا خواند و شگفت آور نبود که فدراسيون فوتبال مراکش بازی دوستانه با ايران را لغو کند. مراکش بی درنگ حريف تمرينی تازه ای را جايگزين بازی با ايران کرد.

آنان برای روز ۳۱ مارس با آنگولا، ميزبان سال ۲۰۱۰ جام ملتهای آفريقا در پرتغال بازی خواهند کرد. هدف مراکش از اين مسابقه آمادگی برای مسابقه با شيرهای رام نشدنی کامرون برای راهيابی به جام جهانی است که دو ماه ديگر انجام می شود.

با توجه به حذف زودهنگام آنگولا از مقدماتی جام جهانی در نوامبر گذشته، برای مراکش به رهبری روژه لومر فرانسوی بازی با اين تيم (ملقب به بزهای کوهی سياه) يک آزمايش آسان به نظر می رسد.

علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال در مورد مسابقه با تيم ملی مراکش، به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا گفت:« انجام اين بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که اگراين بازی برگزار نشود، بعيد می دانم که بازی جايگزينی برای اين ديدار دوستانه مشخص شود و ما قصد داريم که در تاريخ‌های بعدی برای تيم ملی بازی تدارکاتی فراهم کنيم.»

ايران برای مسابقه روز هشتم فروردين با عربستان سعودی در راه جام جهانی ۲۰۱۰،قرار است روز ۲۴ اسفند با تيم ملی کنيا در تهران و روز سوم فروردين با تيم ملی کويت در خاک حريف بازی آماده سازی داشته باشد.
XS
SM
MD
LG