لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۳

جدال رسانه ای حامیان احمدی نژاد و قالیباف به بازداشت ختم شد


میثم زمان آبادی مدیرعامل دستگیر شده خبرگزاری ایرانیوز
میثم زمان آبادی مدیرعامل دستگیر شده خبرگزاری ایرانیوز

مدير عامل و دبير گروه سياسی خبرگزاری ايرانيوزدرنخستين ساعات بامداد جمعه به دليل انتشارفيلمی از معاون رييس جمهور بازداشت شدند.


خبرگزاری ايرانيوز، خبر داده که «ميثم زمان آبادی مدير عامل،و محمد رضا زمرديان دبير گروه سياسی توسط ماموران حفاظت اطلاعات قوه قضاييه در نيمه های شب جمعه بازداشت شده اند».


انتشار فيلم رقص؛اتهام غير رسمی


خبرگزاری ايرانيوز دليل بازداشت مدير عامل و دبير گروه سياسی خود را«انتشار خبر و فيلم مربوط به حضور رييس سازمان گردشگری و معاون رييس جمهور» ذکر کرده است.


خبرگزاری ایرانیوز چهارشنبه گذشته طی خبری از حضور اسفنديار رحيم مشاعی رييس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری در يک همايش در ترکيه،بخش هايی از فيلمی را منتشر کرد که در آن معاون رييس جمهوری اسلامی در حال تماشای رقص زنان بود

اين خبرگزاری،چهارشنبه گذشته طی خبری از حضور اسفنديار رحيم مشاعی رييس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری در يک همايش در ترکيه،بخش هايی از فيلمی را منتشر کرد که در آن معاون رييس جمهوری اسلامی در حال تماشای رقص زنان بود.


به نوشته اين خبرگزاری،«در حاشيه يک همايش دولتی نمايشگاهی متعلق به بخش خصوصی ترکيه برپا بوده است که هيچ ارتباطی بادولت اين کشور نداشته اما آقای مشاعی بنابر گفته يک مقام آگاه عليرغم تذکر رايزن فرهنگی ايران در ترکيه در اين نمايشگاه حضور می يابد».


ايرانيوز در عين حال در خبر مورد اشاره تاکيد کرده بود که«در مراسم مذکور هيچ يک مقامات ارشد ترکيه و کشورهای ديگر حضور نداشته اند».


اين خبرگزاری دليل انتشار اين خبر و فيلم آن را بر روی سايت خود را«تاکيد خاص رييس دولت نهم بر ضرورت توجه به شوونات و عرفيات» عنوان کرده،و نوشته بود که حضور معاون آقای احمدی نژاد در اين مراسم رقص«بازتاب گسترده ای در رسانه های دنيا داشته است».


ايرانيوز در عين حال تاکيد کرده بود که«انتشار تصاويری از حضور يکی از معاونين رييس جمهور در مراسمی عاری از شوونات اسلامی و مملو از برنامه های رقص و آواز زنان موجب تعجب ناظران شده است».


جدال اصولگرايان با هم


خبرگزاری ايرانيوز، نزديک ترين خبرگزاری در ايران به محمد باقر قاليباف، شهردار فعلی تهران و فرمانده سابق نيروی انتظامی است،که در جريان انتخابات اخير شوراها در تهران نيز بخش اعظم فعاليت رسانه ای طيف حاميان شهردار تهران را بر عهده داشت.


اين خبرگزاری با راه اندازی ستون اخبار ويژه به افشاگری هايی بر عليه ائتلاف حاميان دولت،که با عنوان «ائتلاف رايحه خوش خدمت» در انتخابات شرکت کرده بودند،اقدام کرد.


ايرانيوز در نزديک به دوسال فعاليت خود ازجمله رسانه هايی است که اخباری انتقادی و گاه افشاگرانه از فعاليت های محمود احمدی نژاد و معاونانش را به طور رسمی منتشر کرده است

ايرانيوز هم چنين در نزديک به دوسال فعاليت خود ازجمله رسانه هايی است که اخباری انتقادی و گاه افشاگرانه از فعاليت های محمود احمدی نژاد و معاونانش را به طور رسمی منتشر کرده است.


خبر«وجود ۳۵۰ ميليارد تومان هزينه فاقد سند در شهرداری تهران» که «۳۰۰ ميليارد تومان آن مربوط به دوره مديريت محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران است» نيز اول بار به نقل از معاون اداری مالی شهرداری تهران در خبرگزاری ايرانيوز منتشر شد.


علاوه براين خبرگزاری ايرانيوزدرماه های اخير اخباری درباره «اختصاص بودجه اختصاصی دولت به منوريل»،«حضور احمدی نژاد در مراسم رقص افتتاحيه بازی های آسيايی دبی» را نيز منتشر کرده است.


ميثم زمان آبادی،مدير عامل بازداشت شده خبرگزاری ايرانيوز فرزند غلامحسين زمان آبادی سخنگو و معاون فرهنگی فدراسيون فوتبال در دوره رياست محمد دادکان است.


جدال ميان احمدی نژاد و قاليباف، که ازانتخابات رياست جمهوری سال ۸۴ آغاز شد، با پيروزی محمد باقر قاليباف در رقابت با محمد علی آبادی با اختلاف يک رای برای تصدی شهرداری تهران در تابستان ۸۴ رقابت ميان اين دو را به شورای شهر تهران کشاند.


از آن پس گروهی از اطرافيان آنها نيز در جدالی رسانه ای به افشاگری بر عليه يکديگر پرداختند.جدال بر سر فدراسيون فوتبال که با برکناری محمد دادکان از سوی محمد علی آبادی به تعليق چند هفته ای فوتبال ايران از سوی فيفا نيز منجر شد،بخش ديگری از راقابت داخلی اين دو طيف از راستگرا بود.


اوج رقابت اين دو طيف از راستگرايان در انتخابات اخير شوراها بود که با پيروزی اصولگرايان اصلاح طلب که حاميان آقای قاليباف بودند، خاتمه يافت و نزديکان آقای احمدی نژاد تنها توانستند دو کرسی از کرسی های پانزده گانه شورای شهر تهران را به خود اختصاص دهند.


ميثم زمان آبادی که از بنيانگذاران خبرگزاری ايسنا در بدو تاسيس آن به شمار می رود، در وبلاگش خود احتمال داده بود که انتشار فيلم مربوط به «حضور معاون رييس جمهور اسلامی ايران در مجلس رقص» ممکن است او و خبرگزاری ايرانيوز را «بر باد» بدهد.


او همچنين پيشتردر وبلاگش با انتشار مطلب طنزی «آقای احمدی نژاد را هاله نظام»، آقای مرتوضوی، دادستان تهران را «چکش نظام»، و حسين شريعتمداری، مدير مسئول روزنامه کيهان را «چاله نظام» خوانده است.


محمد زمرديان، دبير گروه سياسی خبرگزاری ايرانيوز و ديگر عضو اين خبرگزاری که بازداشت شده است نيز در نوشته ای وبلاگی اش با عنون«چهار راه گفتمان» انتقادات تند و صريحی را متوجه محمود احمدی نژاد و نزديکانش کرده است.


هنوز مقامات رسمی، اتهام دو عضو بازداشت شده خبرگزاری ايرانيوز را اعلام نکرده اند.


XS
SM
MD
LG