لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۳

حذف تيم ملی فوتبال ايران از جام ملت های آسیا


تیم ملی فوتبال ایران از رقابت های جام ملت های آسیا حذف شد.
تیم ملی فوتبال ایران از رقابت های جام ملت های آسیا حذف شد.

تيم ملی ايران روز يکشنبه سی و يکم تيرماه در در مرحله يک چهارم نهايی جام ملت های آسيا در ضربات پنالتی و با نتيجه ۲ بر ۴ مغلوب تيم ملی کره جنوبی شد.


تيم ملی فوتبال ايران و کره جنوبی پس از ۱۲۰ دقيقه تلاش به نتيجه مساوی بدون گل رضايت دادند و سرنوشت بازی به ضربات پنالتی کشيده شد.


در حالی که کره جنوبی يک ضربه از ضربات پنالتی را از دست داد، مهدی مهدوی کيا و رسول خطيبی دو بازيکنی بودند که نتوانستند ضربات خود را گل کنند و در ميان نا باوری علاقه مندان به فوتبال، تيم ايران از صعود به مرحله بعد باز ماند.


فريدون زندی و رضا عنايتی پنالتی‌های‌شان را به گل تبديل کردند .


تعويض وحيد طالب لو، دروازه بان دوم ايران، به جای حسن رودباريان برای امير قلعه نوعی، سرمربی تيم ملی ايران نتيجه بخش نشد.


در طول بازی ايران و کره جنوبی بارش باران و رطوبت زياد روی کيفيت زمين و بازی تاثير گذاشته بود و تا حدودی از کيفيت بازی کاست.


در طول وقت قانونی بازی و در وقت اضافه ایران بازی سر در گم و بی روح از خود به نمایش گذاشت و در حد و اندازه ای که انتظار می رفت ظاهر نشد.


کره جنوبی با شکست ایران و صعود به مرحله نیمه پایانی با تیم ملی فوتبال عراق بازی خواهد کرد.


تيم ملی ايران با اين بازيکنان به زمين بازی رفت: حسن رودباريان (وحيد طالب لو ،۱۱۹)، رحمان رضايی، سيدجلال حسينی، محمد نصرتی، مهدی مهدوی کيا، مهرزاد معدنچی (فريدون زندی،۶۲)، علی کريمی، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، وحيد هاشميان (رضا عنايتی، ۸۶) و رسول خطيبی


رقابت های دوره چهاردهم فوتبال جام ملت های آسیا ميزبانی مشترک مالزی، اندونزی، ويتنام و تايلند برگزار می شود که رقابت های گروه سوم همگی در مالزی برگزار می شد.


تیم ملی فوتبال ایران در دوره گذشته جام ملت های آسیا که در سال ۲۰۰۴ در چين برگزار شد به مقام سوم آن دوره از مسابقه رسیده بود و این بار نیز نتوانست به حسرت سی ساله برای قهرمانی جام ملت های آسیا پایان دهد.


XS
SM
MD
LG