لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۹

شکست نوجوانان ايران مقابل کره شمالی


تيم ملی نوجوانان زير ۱۶ سال ايران در رقابتهای قهرمانی آسيا از همتای کره شمالی دو بر صفر شکست خورد و بر پيروزی درخشان پنج بر يک در بازی نخست بر عمان سايه انداخت.

تيم نوجوانان ايران دو سال پيش در اين رقابتها با قاطعيت به مقام قهرمانی رسيد و به عنوان نماينده اول قاره به رقابتهای جام جهانی زير ۱۷ سال در نيجريه راه يافت.

سه شنبه در ورزشگاه جار تاشکند (ازبکستان) کره شمالی پس از تساوی يک بر يک با سوريه بازی درخشانی در برابر تيم مدافع عنوان قهرمانی انجام داد.

يک پيروزی برای ايران می توانست راهی ميانبر به مرحله يکچهارم پايانی باشد. اما گلهای نيمه نخست کانگ نام-گه وون و جونگ کوانگ-سوک پيروزی را برای کره شمالی تضمين کرد. کره شمالی با اين پيروزی با چهار امتياز در کنار سوريه در صدر جدول قرار گرفت، اما تفاضل گل بهتر اين تيم سوريه را در رده دوم قرارداد.

در حالی که مسابقه سوم کره شمالی با تيم عمان حذف شده است، تيمهای ايران و سوريه نبردی سنگين برای صعود به يکچهارم پايانی دارند – نبردی که تساوی در آن به سود سوريه است.

کره شمالی با وجود پيروزی متحمل يک ضربه هم شد. در آخرهای مسابقه کيم چول – بوم، مدافع اين تيم به دليل خشونت بی مورد اخراج شد.

با اين که انتظار می رفت بازی دو تيم ايران و کره شمالی يکی از ديدارهای تماشايی اين رقابتها باشد، شگفت انگيز بود که آنان در شروع يازی با رد و بدل پر اشتباه توپ بر اعتبار فوتبال خود سايه انداختند. اما کره کم کم بر دفاع ايران سايه انداخت و شليک و در دقيقه ۱۳ شليک چو ميونگ-سونگ يک اخطار جدی بود که از کنار ديرک عمودی چپ دروازه گذشت.

هفت دقيقه بعد کره شمالی از ايران پيش افتاد. اين در حالی بود که کانگ در پی يک توپ درمحاصره مدافعان ايران بود، اما توپ را محکم شليک کرد و برای مسعود خان عليزاد، دروازه بان، هيچ بختی برای دفع آن نبود.

در حالی که تيم آسيای شرقی برای گل دوم فشار می آورد، آرمين ناصری نژاد يک توپ را از روی خط دروازه بازفرستاد. همين فشار و قدرت خط حمله کره ايها بود که اکبر محمدی، سرمربی تيم ايران برای تقويت دفاعی که هيچ کدام در ليگ ايران بازی نمی کردند تغييری در کار هافبک دفاعی به وجود آورد و در دقيقه ۲۶ ميلاد کنعانی را جانشين هافبکش، سعيد آقايی کند.

اما اين تدبير چندان موثر نبود و کره شمالی بر حمله های خود افزود تا درست در دقيقه سی ام گل دوم را به نوجوانان ايران تحميل کند. کاپيتان جانگ او-چول در فاصله ۲۰ متری با خطار سرنگون شد و جونگ با مهارت توپ را پيچ دار از روی سر ديوار دفاعی به درون دروازه فرستاد.

در نيمه دوم هم برتری با کره شمالی و خطر روی دروازه ايران بود. ايران برای شکستن خط دفاعی کره شمالی تلاش ناموفقی داشت، اما بهترين بخت آنان در دقيقه ۷۰ بود که شليک فرصت طلبانه کاپيتان علی فتحيان با بيرون پا پس از برخورد با زمين از روی دروازه گذشت.

در فاصله نه دقيقه به پايان مسابقه خشونت کيم، مدافع پرقدرت کره درست در روی لبه خط جريمه به اخراج مستقيم او منجر شد. فتحيان اين خطا را با يک ضربه خوب آزاد پاسخ داد، ما آن کانگ-چول، دروازه بان کره به همان اندازه واکنشی خوب داشت و توپ را به کرنر مشت کرد.

در بقيه وقت مسابقه ايران بر کره شمالی برتری داشت اما کره شمالی با موفقيت از گلهای خود دفاع کرد.

تيم ايران با اين بازيکنان بازی در برابر کره شمالی را آغاز کرد: مسعود خانعلی ‌زاد، آرمين ناصری نژاد، داوود بهادری، فريدون زبيداوی، مازيار حسين نشتايی، سعيد آقايی، ميلاد سرلک، مهدی مهدی‌پور، ساسان رجب‌زاده، علی فتحيان و سردار آزمون
XS
SM
MD
LG