لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۸

واليبال قهرمانی جوانان آسيا؛ ايران با شکست از ژاپن دوم شد


.
.
در رقابتهای قهرمانی واليبال جوانان آسيا تيم ملی ايران با شکست سه بر يک از ژاپن مقام قهرمانی اش را از دست داد، اما به همراه ژاپن و هند، که سوم شد، به رقابتهای ۲۰۱۱ قهرمانی جهان در برزيل راه يافت.

نتايج ست ها به ترتيب ۲۵ بر ۱۹، ۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۲۳ بود. ايران در مسابقه مرحله گروهی ژاپن را سه بر يک شکست داده بود.
پيروزی سه بر صفر ايران بر تيم جوانان هند در مرحله نيمه پايانی باعث راهيايی ايران به مرحله پايانی مسابقه ها و صعود به پيکارهای جهانی شد.

ايران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی آسيا، پيش از اين هم در مرحله دوم اين رقابتها سه بر صفر بر هند پيروز شده بود. در مسابقه نيمه پايانی ايران در سه ست به ترتيب ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۷ و بر ۲۵ بر ۱۸ تيم حريف را شکست داد تا هند برای راهيابی به رقابتهای جهانی با تيم چين پيکار کند. برتری سه بر دو تيم هند باعث ناکامی چينی ها درراهيابی به پيکارهای جهانی شد. جوانان هند در حالی برنده اين ست شدند که در دو ست نخست را باخته بودند.

ژاپن پيش از پيروزی بر ايران و مقام قهرمانی، در نيمه پايانی طی يک رقابت نزديک سه بر دو چين را شکست داد تا در مسابقه پايانی حريف ايران باشد. رقابتهای قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱ در برزيل انجام می شود و پيش از رقابت پايانی پانزدهمين دوره پيکارهای جوانان آسيا، صعود ژاپن نيز مسلم شد.

۱۶ تيم شرکت کننده در جام واليبال جوانان آسيا در چهار گروه چهار تيمی تقسيم شدند که ايران در گروه دوم با تيمهای ژاپن، اندنزی و سری لانکا همگروه شد. اين تيم در نخستين مسابقه سه بر صفر ( ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۱) سری لانکا را شکست داد. در دومين مسابقه سه بر يک (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۱، ۲۲بر ۲۵ و ۲۵ ۲۱) ژاپن را مغلوب کرد و سرانجام با برتری سه بر صفر (۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۳) بر اندونزی به مرحله دوم راه يافت.

ايران در مرحله دوم هم کار را با برتری سه بر صفر بر تايوان آغاز کرد. ۲۵ ۱۸ بر ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۹.

در مسابقه دوم اين مرحله ايران سه بر صفر بر هند پيروز شد. ۲۵ بر۲۱، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹. با اين پيروزی ايران به جمع هشت تيم مرحله يکچهارم پايانی پيوست. علاوه بر ايران، تيمهای کره جنوبی، ژاپن، تايلند، چين، تايوان، هند و کره جنوبی هم به اين مرحله رسيدند.

قطر هم سه بر صفر در برابر جوانان ايران به شکست تن داد و شکست اين تيم عربی با نتيجه ۲۵ بر ۹، ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۱۹ ايران را راهی مسابقه نيمه پايانی با هند کرد. هند در اين مرحله سه بر دو کره جنوبی را شکست داده بود.

با پيروزی ايران بر هند، تا پيش از مسابقه پايانی ژاپن تنها تيمی بود که يک ست از ايران گرفت و برای مسابقه پايانی هم بر سر راه قهرمان دوره پيش قرار گرفت تا اين بار با پيروزی سه بر يک ورق قهرمانی را به سود خود برگرداند.
اين مسابقه ها در چهار گروه چهار تيمی در تايلند آغاز شد.
XS
SM
MD
LG