لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۱

« ایرانیان بازداشتی مظنون به قاچاق اسلحه به عراق»


ژنرال ويليام کالدول سخنگوی نیروهای نظامی آمريکا می گوید ایرانیان بازداشتی مظنون به دست داشتن در قاچاق اسلحه به عراق هستند
ژنرال ويليام کالدول سخنگوی نیروهای نظامی آمريکا می گوید ایرانیان بازداشتی مظنون به دست داشتن در قاچاق اسلحه به عراق هستند


ژنرال ويليام کالدول سخنگوی نظامی آمريکا در عراق روز چهارشنبه ۲۷ دسامبرتاييد کرد نيروهای نظامی اين کشور دربغداد دو ايرانی مظنون به «قاچاق اسلحه» را دستگير کرده اند.


ژنرال کالدول گفت:«نيروهای آمريکايی براساس اطلاعات دريافتی در روز ۲۱ دسامبرعملياتی را انجام و به قسمتی از شهر بغداد حمله و ده نفررادستگيرکردند که دو نفراز آنها ايرانی اند».


سخنگوی نیروهای نظامی آمريکا می گویدهمراه اين افراد اسناد ومدارکی چون نقشه، ويدئوو عکس به دست آمده که حاکی از ارتباط آنها با فعاليت های «غيرقانونی» در عراق است

اين سخنگوی نظامی ارتش آمريکا افزود به همراه اين افراد اسناد ومدارکی چون نقشه، ويدئو وعکس به دست آمده که حاکی ازارتباط آنها با فعاليت های «غيرقانونی» درعراق است.


ژنرال کالدول گفت:«مدارک ضبط شده و اطلاعات بدست آمده از اين افراد، آنها را با ارسال سلاح به گروه های غيرقانونی مسلح در عراق مرتبط می سازد».


او اضافه کرد اين ده نفردر اختيارنيروهای ائتلاف درعراق قرار دارند.


روزنامه «نيويورک تايمز» در شماره روز دوشنبه خود اعلام کرده بود که ارتش آمريکا چهار ايرانی را طی روزهای اخير در عراق در مقر وساختما ن های متعلق به عبدالعزيز حکيم بازداشت کرده است و از اين گروه دوتن آزاد شده اند.


يک سحنگوی عبدالعزيز حکيم خبر دستگيری اين افراد در پايگاه های تحت کنترل اين گروه رد کرده است.


اين افراد در محله «کراده» دستگير شده اند که محل سکونت جلال طالبانی رييس جمهوری عراق ومقر مجلس اعلای عراق نیزدرهمین منطقه قرار دارند.


سخنگوی دولت عراق گفته بود که دو ايرانی بازداشت شده از سوی نيروهای آمريکايی، چند هفته قبل با دعوت نامه جلال طالبانی، رييس جمهور عراق، و به عنوان بخشی از روند همکاری های امنيتی ايران و عراق، عازم بغداد شده بودند.


هيوا عثمان، مشاور رسانه ای رييس جمهور عراق در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفته بود اين دو ايرانی که به دعوت جلال طالبانی به عراق رفته بودند، اکنون در بازداشت نيروهای آمريکايی هستند و رييس جمهوری از اين اتفاق ناراضی است.


سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفته بود که دستگیر شدگان ديپلمات های ايرانی اند که برای ملاقات با رییس جمهوری عراق به این کشور سفر کرده اند.


دولت ایران اعلام تاکید کرده بود که این اقدام عواقب و پيامدهای ناخوشايندی خواهد داشت.






XS
SM
MD
LG