لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۴

انفجارها در عراق ده ها کشته برجای گذاشت


مامور امنیتی در محل انفجار در شهر کرکوک
مامور امنیتی در محل انفجار در شهر کرکوک
در يک رشته حملات انفجاری و تيراندازی در شهرهای مختلف عراق در روز پنجشنبه ۷۰ تن کشته و ده ها تن مجروح شده اند.


به گزارش خبرگزاری رویترز، انفجار يک خودرو در مقابل يک قهوه خانه در محله زعفرانيه در عصر روزپنجشنبه در بغداد دست کم ۲۷ کشته برجای گذاشت.

اين در حالی است که به گفته پليس کمی پيش از انفجار در محله زعفرانيه، انفجار يک بمب در يک چهار راه شلوغ محله صدر در بغداد و در مقابل يک بستنی فروشی ۱۶ تن کشته و ۴۰ تن مجروح شدند.

به گزارش رويترز، امجد سعد، ۲۷ ساله گفته است: من در رستوران نشسته بودم يک لحظه انفجار رخ داد و وقتی چشمم را باز کردم ديدم در بيمارستان هستم

به گزارش خبرگزاری رويترز، تاکنون هيچ گروهی مسئوليت اين حملات را برعهده نگرفته است.

طبق اين گزارش، حکومت اسلامی عراق، گروه وابسته القاعده، پيشتر مسئوليت بمبگذاری ها و حملات در ماه های ژوئن و و ژوئيه را برعهده گرفته بود و این حملات را دور تازه از حملات خود بیان کرده است.

چند بمب دیگر در بغداد و شهر کرکوک منفجر شده است.

پليس و منابع بيمارستانی می گويند انفجار يک خودروی بمبگذاری شده درمحله الحسينيه در بغداد که عمدتا شيعه نشين است، شش کشته و ۲۸ زخمی برجای گذاشت.

در «تاجی» در شمال بغداد نيز در انفجار يک خودرو ۹ تن زخمی شدند.

پليس عراق می گويد، در انفجار چهار خودروی بمب گذاری شده در کرکوک در ۲۵۰ کيلومتری شمال بغداد نيز دو نفر کشته شدند و ۱۸ نفر زخمی شده اند.

کرکوک که دارای منابع نفتی است از زمان سقوط حکومت صدام حسين ، ديکتاتور سابق عراق، به مناقشه ای بين دولت مرکزی و حکومت اقليم کردستان عراق بدل شده است. هم حکومت مرکزی عراق و هم حکومت اقليم کردستان مدعی حاکميت بر اين شهر هستند. بافت جمعيتی اين شهر ترکيبی از از کردها، عرب ها، ترکمن ها و ساير اقليت های عراقی است.

پليس می گويد در جريان حمله به ايست بازرسی ها دربعقوبه و فلوجه نيز شش پليس کشته شده اند و دستکم ۱۳ پليس ديگر نيز مجروح شده اند.
XS
SM
MD
LG