لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۶

دست کم ۲۶ تن در حمله انتحاری در شمال عراق کشته شدند


محل یک انفجار انتحاری در عراق
محل یک انفجار انتحاری در عراق
منابع بيمارستانی و امنيتی عراق می گويند در جريان يک انفجار انتحاریِ روز شنبه ۲۳ شهريور ماه در شهر بَعشيقه در شمال عراق، دست‌کم ۲۶ تن کشته و بيش از۳۵ تن زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين انفجار در مراسم تشييع جنازه يکی از اعضای اقليت شَباک توسط يک بمب گذار انتحاری صورت گرفته است. شهر بَعشيقه در نزديکی شهر موصل در استان نينوا قرار دارد.

گروه اقليت ۳۰ هزار نفری شباک در نزديکی مرز عراق با ترکيه زندگی می کنند و تاکنون چندين بار هدف حمله شبه نظاميانِ مرتبط با القاعده قرار گرفته اند.

هنوز هيچ فرد يا گروهی مسئولين اين حمله انتحاری را برعهده نگرفته است.

طبق اين گزارش روز شنبه همچنين در دو انفجار ديگر در استان نينوا دست کم يک پليس کشته و سه تن ديگر نيز زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، گروه حکومت اسلامی عراق و شام و ابسته به القاعده و افراطيون سنی طی ماههای اخير تلاش کرده اند تا خشونت بين شيعيان و اهل تسنن را تشديد کنند.

گروه القاعده تاکنون مسئوليت شمار زيادی از حملات و بمب گذاری هاعليه نيروهای دولتی و به ويژه شيعيان را برعهده گرفته است.

گزارش ها حاکی است که در حملات گروه های تندور در ماه اوت در عراق دست کم ۸۰۰ نفر کشته شده اند. اين در حالی است که از آغاز موج تازه خشونت ها در عراق از ماه آوريل تاکنون ۴۰۰۰ نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، القاعده روز جمعه در بيانيه مسئوليت حمله ناکام به رهبر شبه نظاميان سنی مخالف القاعده را برعهده کرفته است.

روز جمعه نیز در جريان انفجار دو بمب به هنگام خروج نماگزاران از مسجدی در شهر بعقوبه در عراق دست کم ۳۰ نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، اين انفجارها در روستای ام الادهم در نزديکی شهر بعقوبه در ۶۰ کيلومتری شمال بغداد روی داد.

طبق اين گزارش پليس عراق گفت که در اين دو انفجار دست کم ۴۵ نفر نيز مجروح شده اند. دو مقام امنيتی به آسوشيتدپرس گفته است بمب در داخل کولر در داخل پنجره اين مسجد اهل تسنن جاسازی شده بود.
XS
SM
MD
LG