لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۳

جنتی: پر و بال جریان انحرافی در حال قيچی شدن است


احمد جنتی، دبير شورای نگهبان، در خطبه‌های نماز جمعه تهران از اختلاف نظر رهبر جمهور اسلامی و محمود احمدی‌نژاد به عنوان حادثه «غيرمنتظره» ای که «مورد توقع» نبود ياد کرده و گفته است، «پر و بال» «جريان انحرافی» در حال قيچی شدن است و دوام نخواهند آورد.

احمد جنتی که از حاميان اصلی محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهوری اسلامی، به شمار می‌رفت، اکنون بدون نام بردند از او گفته است: «هر فردی تا مادامی» که در مسير ولايت فقيه حرکت کند، «مورد قبول مردم است»، ولی اگر «پايش را کج گذاشت، حمايت‌ها» نيز از بين می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، احمد جنتی گفته است: «عده‌ای می‌آيند ولايت فقيه را به نفع منافع پليد خود تفسير می‌کنند، اين در حالی است که اين کار بر عهده علما و اسلام‌شناسان است.»

امام زمان و عزل وزير

احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به مساله اختلاف آيت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی‌نژاد پرداخت و گفت: «مساله‌ای يکی دو هفته افکار را به خود مشغول کرد و تاثيرات مختلفی را به دنبال داشت. عده‌ای نيز واقعا ناراحت شده و غصه خوردند، تذکر داده و ملاقات کردند. اين مطلب غيرمنتظره بود و مورد توقع ما نبود و نبايد از آن به سادگی گذشت.»

اشاره احمد جنتی به مساله استعفاء حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، و ابقای او توسط رهبر جمهوری اسلامی است. محمود احمدی‌نژاد پس از مخالفت آيت الله علی خامنه‌ای با استعفای وزير اطلاعات به مدت ۱۱ روز در جلسات هيات دولت شرکت نکرد.

احمدی جنتی همچنين گفته است: «ادعای تشرف خدمت حضرت وليعصر(امام زمان) می‌کنند؛ کسی را عزل می‌کنند، می‌گويند آقا فرموده است.»

در پی بروز اختلاف بر سر وزير اطلاعات، طی حدود يک ماه گذشته حملات حاميان رهبر جمهوری اسلامی به آنچه که «جريان انحرافی در دولت» گفته می‌شود، شدت يافته است. اسفنديار رحيم مشايی، رييس دفتر رييس جمهور، کانون اين حملات است.

امام جمعه موقت تهران همچنين گفته است: «آن عده‌ای که گفتيم بايد ارزش‌ها، مردم و ولايت فقيه را در نظر بگيرند، حلقه‌ای دور يک نفر نزنند و انحرافات را به وجود نياورند، آنها خيال می‌کنند کاری برخلاف مصالح مملکت و ولی فقيه انجام دهند.»

به گزاش خبرگزاری فارس احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه بسياری از فعاليت‌ها و اقدامات اين گروه را مقدمات انتخابات سال جاری دانسته است.

دبير شورای نگهبان گفته است: «جذب و توزيع برخی پول‌ها توسط اين گروه از چشم مردم پوشيده نيست لذا اگرچه امروز طبق مصلحت مردم چيزی نمی‌گويند، اما در صورت لزوم مردم به حساب اينها خواهند رسيد.»

احمد جنتی ادامه گفته است: «اين افراد از يک طرف با پول و روابط کار می‌کنند و روی خوش به بيگانه‌ها و چراغ سبز به آمريکايی‌ها نشان می‌دهند و از سوی ديگر اقدامات ناجور و ناپسند انجام می‌دهند.»

دبير شورای نگهبان با اين حال گفته است که اين قبيل کارها دربين مقامات کشور نيست بلکه «بادنجان دور قاب چين‌ها و افرادی که متاسفانه اطراف برخی مسئولان جمع شده‌اند اين کارها را انجام می‌دهند که اميدواريم اين مسائل از بين برود.»

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفته است: «افرادی معدود و انگشت‌شمار هستند که اينگونه اقدامات را انجام می‌دهند در حالی که پر و بال آنها در حال قيچی شدن است و خيال نمی‌کنم بتوانند خيلی دوام بياورند.»
XS
SM
MD
LG