لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۱

حمله «لباس شخصی ها» به مهدی کروبی در حاشيه نماز جمعه تهران




ویدئوی قبل از ورود مهدی کروبی به دانشگاه تهران


مهدی کروبی، يکی از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری، به هنگام حضور در نماز جمعه در مقابل درب ورودی دانشگاه تهران مورد حمله «لباس شخصی ها» قرار گرفته است.

حسين کروبی، فرزند مهدی کروبی، به سحام نيوز، وب سايت حزب اعتماد ملی، گفته است: هنگامی که مهدی کروبی «مقابل دانشگاه پياده شد تعدادی از نيروهای لباس شخصی مقابل در ايستاده و زير چتر حمايت نيروی انتظامی به او حمله کردند و او را مورد تعرض قرار دادند به طوری که عمامه وی از سرش افتاد . آنها به فحاشی پرداخته و الفاظ بسيار زشت و زننده ای را به کار می برند.»

حسين کروبی می گويد وی به همراه گروه محافظان به سختی توانسته اند تا مهدی کروبی را وارد محوطه دانشگاه تهران کنند.

طبق اين گزارش، پيش از نزديک شدن مهدی کروبی به دانشگاه تهران، وی به همراه «جمعيت بسياری» به صورت پياده تلاش داشتند تا به سمت دانشگاه تهران حرکت کنند که با تيراندازی هوايی نيروهای پليس مواجه شدند.

حسين کروبی د راين زمينه گفته است:« ‌هنگامی که پدر من در خيابان های نزديک به دانشگاه تهران به سمت اين دانشگاه حرکت می کرد مردم بسياری پشت سر او حرکت می کردند و با سر دادن شعارهايی در حمايت از وی خواستار احقاق حقوقشان بودند که به ناگهان پليس ضد شورش که در مقابل ايستاده بودند اقدام به تيراندازی هوايی کردند که در اين حال آقای کروبی به جمعيت اعلام کرد که بيش از اين جلو نيايند و خودش در صف اول به نماز جمعه خواهد رفت.»

مير حسين موسوی ديگر نامزد معترض به نتيجه انتخابات در نماز جمعه شرکت کرده بود و در ميان هواداران خود نشسته بود.

نمازجمعه بيست ششم تيرماه تهران به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی و با حضور ده ها هزار معترض به انتخابات رياست جمهوری اخير ايران برگزار شد.

در حالی که به گزارش خبرگزاری ها دهها هزار نفر از معترضان در نماز جمعه اين هفته شرکت کرده بودند، حضور نيروهای ضد شورش و امنيتی در اطرف دانشگاه تهران بسيار محسوس بود.

به گزارش آسوشيتدپرس، دهها هزار معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری پس از نماز جمعه در خيابان های اطرف دانشگاه تهران دست به راهپيمايی زدند و شعارهايی عليه چين و روسيه و مرگ بر ديکتاتور سر دادند

طبق اين گزارش، پليس ضد شورش و نيروهای بسيجی با شليک گاز اشک آور کوشيدند تا تظاهر کنندگان را متفرق کنند.

شاهدان عينی به آسوشيتدپرس گفته اند تعدادی از تظاهر کنندگان توسط نيروهای پليس و بسيج بازداشت شده اند.

بنابر گزارش ها، راهپيمايی و تظاهرات معترضان پس از نماز جمعه ادامه داشته است و نیروی امنیتی و ضدشورش به ضرب و شتم معترضان پرداخته اند.

XS
SM
MD
LG