لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۹

زلزله يک بزرگراه لس آنجلس را بست


يک زلزله به قدرت چهار مميز ۵ بر روی درجه ريشتر، در ساعات اول نيمه شب پنجشنبه نهم اوت يک پل هوايی عمده در يکی از بزرگراه ها لس آنجلس را بست
يک زلزله به قدرت چهار مميز ۵ بر روی درجه ريشتر، در ساعات اول نيمه شب پنجشنبه نهم اوت يک پل هوايی عمده در يکی از بزرگراه ها لس آنجلس را بست

يک زلزله به قدرت چهار مميز ۵ بر روی درجه ريشتر، در ساعات اول نيمه شب پنجشنبه نهم اوت ساکنان لس آنجلس را از خواب بيدار کرد که خسارات جانی به همراه نداشت اما در نتيجه آن يک پل هوايی عمده در يکی از بزرگراه ها بسته شد.


زلزله اخير لس آنجلس دقايقی پيش از ساعت يک صبح اتفاق افتاد و بنا بر گزارش های اوليه توسط موسسه زمين شناسی ايالات متحده، مرکز آن در چند کيلومتری شمال غربی شهر «چتزورث» در منطقه «سن فرناندو ولی» در لس آنجلس و در فاصله چند کيلومتر از نورتريج محل وقوع زلزله عظيم سال ۱۹۹۴ بود که در اثرآن خسارات جانی و مالی شديدی به اهالی اين شهر وارد آمد.


از زلزله پنجشنبه نهم اوت هنوزهيچگونه گزارشی مبنی بر خسارت های جانی يا مالی دريافت نشده است اما با در نظر گرفتن شدت اين زلزله، پليس راه شهر «سانتا کلاريتا» در نزديکی مرکز زلزله، به منظور احتياط ، دستور بسته شدن يک پل بزرگ متصل به شاهراه اصلی اين شهر را صادر کرد.


بازرسی پل مذکور بلافاصله پس از وقوع زلزله موجب ايجاد نگرانی هايی در ميان ساکنان اين ناحيه شد.


همچنين پل ديگری در ناحيه «وايت کنينون» که به بزرگراه اصلی ديگری متصل است به علت خرابی های جزيی از جمله شکاف هايی در بدنه آن مورد بازرسی قرار گرفت و درنتيجه اين پل تا مدت نامعلومی بسته خواهد ماند.


سخنگوی شهرداری اين ناحيه امروز صبح اعلام کرد: «هرچند ممکن است اين خرابی ها از مدت ها پيش در پل مذکور بوجود آمده باشد اما مقامات شهر می خواهند از اين بابت خاطر جمع باشند و از اين طريق موارد نگرانی ساکنان ناحيه را نيز مورد نظر قرار دهند».


تکان های شديد ناشی از وقوع زلزله شب گذشته، در تمام نواحی و شهرهای مختلف لس آنجلس احساس شد و در طول مدت لرزش زمين خانه ها و پنجره ها بشدت تکان خوردند، کتاب ها، عکس های روی ديوار و وسايل تزيينی به زمين افتادند و صدها قفل التکرونيکی ضد دزدی در اتومبيل ها و خانه ها به کار افتادند.


اين يکی از شديد ترين وقايع زلزله اخير در لس آنجلس محسوب می شود که بطور روزانه در نواحی مختلف آن زلزله های خفيفی بوقوع می پيوندد .


XS
SM
MD
LG