لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۷

علی لاريجانی بار دیگر رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس شد


انتخاب مجدد علی لاريجانی به عنوان رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس در حالی صورت می گیرد که پيشتر نمايندگان نزديک به رییس دولت دهم خواستار انصراف وی شده بودند.
انتخاب مجدد علی لاريجانی به عنوان رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس در حالی صورت می گیرد که پيشتر نمايندگان نزديک به رییس دولت دهم خواستار انصراف وی شده بودند.
به رغم تلاش های اصولگرايان نزديک به دولت محمود احمدی نژاد، علی لاريجانی روز سه شنبه برای دومين سال پياپی توانست با کسب ۲۴ رای از ۳۲ رای، به عنوان رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس انتخاب شود.

ولی اسماعيلی، عضو شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان مجلس، در اين زمينه گفته است: در اين جلسه ۳۲ عضو شورای مرکزی اصولگرايان حضور داشتند که لاريجانی با ۲۴ رای اول شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، اين نماينده مجلس گفته است: مرتضی آقاتهرانی رقيب علی لاريجانی در اين رقابت تنها توانست هفت رای از آراء شورای مرکزی اصولگرايان را به خود اختصاص دهد.

مرتضی آقا تهرانی چهره برجسته حاميان آقای احمدی نژاد در مجلس هشتم، يک واعظ به شدت موعودگراست.

به گزارش خبرگزاری ايرنا، در انتخابات هيئت رييسه فراکسيون اصولگرايان، محمدرضا باهنر و حسن ابوترابی فرد نيز به ترتيب با ۱۶ و ۱۴ رای به عنوان نايبان ریيس اين فراکسيون انتخاب شدند.

انتخاب مجدد علی لاريجانی به عنوان رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس در حالی صورت می گیرد که پيشتر نمايندگان نزديک به رییس دولت دهم خواستار انصراف وی شده بودند.

مهدی کوچک زاده، عضو فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس، روز دوشنبه درباره پيشنهاد خود برای انصراف علی لاريجانی گفته بود: آقای لاريجانی در يک سال گذشته با عملکردش موجب شد تا فراکسيون اصولگرايان انسجام‌اش را از دست بدهد به طوری که همين ضعف ها موجب تاسيس فراکسيون‌های پيشرفت و عدالت و انقلاب اسلامی مجلس شد.

فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس يکی از گروه های تشکیل دهنده فراکسيون اکثريت مجلس است که بر محور حمايت از محمود احمدی نژاد شکل گرفته است.

در همين زمينه روزنامه دنيای اقتصاد روز ۱۳ مهرماه نوشته بود: علی لاريجانی درخواست ملاقات نماينده حاميان دولت را برای شنيدن پيش‌شرط‌ های آنان جهت کسب رضايت اعضای فراکسيون انقلاب برای ابقايش در رياست فراکسيون اصولگرايان را نپذيرفته بود.

محمد اسماعيل کوثری، از نمايندگان طرفدار محمود احمدی نژاد در مجلس در اين زمينه گفته بود: علی اصغر زارعی درخواست داده بود تا با علی لاريجانی جلسه‌ای را برگزار کند و در آن به بيان شرط و شروط‌ های حاميان دولت برای ابقای وی در سمتش به عنوان رييس فراکسيون اصولگرايان بپردازد که علی لاريجانی اين ديدار را رد کرده است.

اصولگرايان طرفدار دولت محمود احمدی نژاد معتقد بودند که فراکسيون اصولگرايان در دوره های حساس به ويژه در جريان مسايل انتخابات رياست جمهوری مواضع اثرگذاری نداشته است.

رمضان شجاعی کيا سری، عضو شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان، با انتقاد از عملکرد فراکسيون اصولگرايان در دوره رياست علی لاريجانی در يک سال گذشته، گفته بود: اين فراکسيون در مسايل حساس، اعلام موضع به موقع و اثرگذاری نداشت.

سيد اميرحسين قاضی‌زاده هاشمی، ديگر نماينده اصولگرای مجلس نيز می گويد: اصولگرايان مجلس می‌توانستند بعد از انتخابات رياست جمهوری بهتر از اين عمل کنند.

اين نماينده، اختلاف ميان اصولگرايان مجلس بر سر انتخاب رييس فراکسيون را زمينه ساز انشعاب و واگرايی در جريان اصولگرايان مجلس دانسته است.

پيشتر محمدرضا باهنر، نايب رييس مجلس، تعداد اصولگرايان مجلس هشتم را ۲۰۰ نفر اعلام کرده بود.
XS
SM
MD
LG