لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۳

نمايش مستند دی کاپريو درباره محيط زيست


لئوناردو دی کاپریو فیلم مستند خود را به نمایش گذاشت
لئوناردو دی کاپریو فیلم مستند خود را به نمایش گذاشت

ده ها تن از چهره های معروف هاليود درافتتاحيه نمايش مستند لئوناردو دی کاپريو يکی از مطرح ترين ستارهای سينمای هاليوود درباره محيط زيست شرکت کردند.


تمام مخارج اين فيلم مستند توسط لئوناردو دی کاپريو پرداخت شده و خود او در نوشتن فيلمنامه و کارگردانی آن با دو زن سينماگر ناديا و ليلا کانرز مشارکت داشته است.


نام اين فيلم مستند تازه، «ساعت يازدهم » است که نشاندهنده وقايع ناشی از بحران های موجود در رابطه با شرايط محيط زيست است و بنا برگفته دوستان و نزديکان، اين پروژه تازه اهمیت ویژه ای برای لئوناردو دی کاپريو اين بازيگر برجسته سينما و فعال محيط زيست دارد.


اخباری که در باره افتتاحيه فيلم در چندروز اخير درشهر هاليوود انتشار يافت باعث ايجاد سرو صدای زيادی در حول و حوش فيلم «ساعت يازدهم» تا پيش از اولين اکران عمومی آن شده است ازجمله آنکه برخی اين فيلم را «شوی تکنفره لئوناردو» خوانده اند چرا که او در تمام مراحل تهيه و ساخت آن مشارکت داشته است .


در همین حال، آقای دی کاپريو برای پيشبرد و معرفی اين فيلم تا امروز در بيش از ۱۵۰ ساعت مصاحبه راديويی و تلويزيونی شرکت کرده است.


فيلم ساعت يازدهم که منتقدين سينمايی آن را گاه «غم افزا» و زمانی بيش از حد «اميدوارانه» خوانده اند نشان می دهد که چگونه همه چيز و همه کس در اين جهان به هم پيوسته است و اينکه برای ايجاد تغييرات مهم و اساسی در شرايط محيط زيست بايست تغييرات کلی تری در طرز تفکر افراد و مقدار اشتياق آنها به حفاظت از کره زمين بوجود بيايد

چند تن از همکاران معروف او نيز در اين راه يار و همراه او بوده اند از جمله توبی مک گواير مردعنکبوتی و کيت بازورث ستاره نوظهور سينمای هاليوود.


شرکت معتبر پخش فيلم برادران وارنرز نيز با در نظر گرفتن نام و معروفيت لئوناردو دی کپريو قبول کرده است تا اين فيلم را در اواخر اين ماه بطور گسترده ای در سراسر آمريکا و جهان پخش کند.


فيلم ساعت يازدهم که منتقدين سينمايی آن را گاه «غم افزا» و زمانی بيش از حد «اميدوارانه» خوانده اند نشان می دهد که چگونه همه چيز و همه کس در اين جهان به هم پيوسته است و اينکه برای ايجاد تغييرات مهم و اساسی در شرايط محيط زيست بايست تغييرات کلی تری در طرز تفکر افراد و مقدار اشتياق آنها به حفاظت از کره زمين بوجود بيايد.


لئوناردو دی کپريو درباره اين فيلم می گويد: «اگر خوب فکرش را بکنيد می بينيد اين درواقع يک فيلم خانگی است – تمام کسانی که در اين پروژه نقشی داشتند با عشق و علاقه شديد به آن قدم به ميدان گذاشتند و بدون کوچکترين چشمداشتی وقت ، انرژی و سرمايه خود را به آن اختصاص دادند و تمام تلاش خود را کردند تا اين فيلم ساخته شود».


موسيقی متن فيلم ساعت يازدهم توسط ژان پاسکال بينتوس آهنگساز معروف فرانسوی تبارهاليوود و بدون دريافت هيچگونه دستمزد ساخته شده است و گروه فيلمبرداری به رهبری اندرو رولاندز که در فيلم «ديپارتد» و «گنگ های نيويورک» با لئوناردو همکاری داشته کار سينماتوگرافی آن را انجام داده است.


در طول سه سال مشارکت فيلمنامه ساعت يازدهم توسط دی کاپريو و دو خواهر فيلمساز ناديا و ليلا کانرز نوشته شده و سپس با همکاری اين سه تن کارگردانی شده است. خواهران کانرز روسای شرکت فيلمسازی «تری ميديا گروپ» هستند که برای دادن آگاهی درباره شرايط محيط زيست از راه فيلمسازی تاسيس شده است.


XS
SM
MD
LG