لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۵

سازمان مجاهدين انقلاب خواستار آزادی فوری محسن آرمين شد


سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران در بيانيه ای ضمن محکوم کردن دستگيری محسن آرمين، عضوی شورای مرکزی و سخنگوی اين سازمان، خواستار آزادی فوری او شده است.

محسن آرمين روز يکشنبه ۲۶ ارديبهشت در تهران بازداشت شد و عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز دوشنبه اتهام وی را « ارتکاب جرايم امنيتی» اعلام کرد.


سازمان مجاهدين انقلاب در بيانيه خود با اشاره به سوابق محسن آرمين در دوران قبل از انقلاب و همچنين حضور درجنگ ايران عراق و مجلس ششم، نوشته است: «بازداشت محسن آرمين در آستانه سالگرد انتخابات رياست جمهوری دهم، مع الاسف حکايت از آن دارد که هزينه های حاصل از عدم رفتار مناسب حاکمان با اعتراضات مدنی و مسالمت جويانه گروههای کثيری از ملت نسبت به نتايج انتخابات اخير، هنوز خواب زدگان و به بی راهه رفتگان را بر سر عقل و تدبير نياورده است».

در اين بيانيه همچنین آمده است:« سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران ضمن محکوم کردن دستگيری سخنگوی خود و درخواست آزادی فوری وی، برای چندمين بار، مشفقانه گوشزد می نمايد که راه صحيح جريان يافتن امور در کشور و استقرار آرامش و امنيت پايدار، بازگشت به قانون اساسی و اجرای بدون تنازل آن، خصوصاً عمل به اصول مربوط به حقوق ملت است».

سازمان مجاهدين انقلاب اضافه کرده است:« بدون ترديد بی قانونی ها و سلب حقوق اساسی و قانونی جامعه همچون: آزادی تحزب، اجتماعات و مطبوعات، عدم تفتيش عقايد، ممنوعيت آزار و شکنجه، رعايت حريم خصوصی افراد، برگزاری انتخابات آزاد و ... گرهی را از کار فرو بسته قانون شکنان و سلب کنندگان حقوق ملت باز نخواهد کرد».

محسن آرمين نماينده تهران در مجلس ششم بود و همچنين سابقه سردبيری دو هفته نامه توقيف شده عصر ما، ارگان سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد.

در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران در سال گذشته تعدادی از اعضای ارشد مجاهدين انقلاب اسلامی بازداشت شدند، که از آن جمله می توان بهزاد نبوی، مصطفی تاج زاده، فيض الله قديانی و جواد امام را نام برد. به جز فيض الله عرب سرخی که همچنان در زندان به سر می برد بقيه اين افراد در مرخصی هستند.

ابراز نگرانی درباره وضعيت عماد الدين باقی

در همين حال، فاطمه کمالی، همسر عماد الدين باقی، نسبت به وضعيت جسمی همسرش در زندان ابراز نگرانی کرده است.

فاطمه کمالی به «جرس» گفته است: عماد الدين باقی دچار لاغری شديد شده و حدود ۲۰ کيلو وزن کم کرده است و گرچه از روحيه قوی برخوردار است اما ما بشدت نگران وضعيت او هستيم.

عماد الدين باقی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، روز هفتم دی ۸۸ در تهران بازداشت شد.عماد الدين باقی بنيانگذار انجمن دفاع از حقوق زندانيان است و تاکنون چندين بار بازداشت شده است.
XS
SM
MD
LG