لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۹

وزير اطلاعات: احتمال سوء استفاده‌ از بودجه دولتی در انتخابات ۹۲


حيدر مصلحی،‌ وزير اطلاعات ايران، روز شنبه ۱۲ اسفند نسبت به احتمال سوء استفاده از بودجه دولتی در انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۹۲ هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا،‌ حيدر مصلحی که در همايش سراسری اعضای شورای دستگاه های نظارتی مراکز و استان ها صحبت می کرد، گفته است: «با توجه به اينکه سال ۹۲ ما دو انتخابات بزرگ را در پيش داريم به ويژه اينکه در بحث انتخابات شورا‌ها نيز مسائل نظارتی بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد، تاکيد دارم بايد از مواردی که تلاش می‌شود تا از بودجه‌های دولتی در اين زمينه‌ها سوءاستفاده‌هايی صورت گيرد جلوگيری کنيم.»

به گزارش خبرگزاری مهر، حيدر مصلحی همچنين گفته است: «با توجه به اينکه ممکن است برخی دستگاه‌های دولتی به دنبال آن باشند که سوء استفاده‌هايی داشته باشند، با طرحی در شورای دستگاه‌های نظارتی با آن‌ها مقابله کرده و بر سلامت دستگاه‌ها نظارت کنيم.»

پيش تر نیز شماری از اصولگرايان منتقد دولت محمود احمدی نژاد نسبت به دخالت احتمالی دولت دهم در انتخابات آينده رياست جمهوری هشدار داده اند.

محمدرضا باهنر، نايب رييس مجلس شورای اسلامی، هفتم دی ماه، نسبت به آنچه فعاليت‌های انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهوری ايران خواند، هشدار داده و گفته بود که او «نبايد از موقعيت دولت برای انتخابات رياست جمهوری استفاده کند»

محمدرضا باهنر همچنين در اواخر بهمن ماه گفته بود،‌ محمود احمدی نژاد، «با مدل پوتين-مدودف به ۲۰سال رياست‌ جمهوری می‌انديشد.»

يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران برای تعيين جانشين محمود احمدی نژاد ۲۴ خرداد سال آينده خورشيدی برگزار می شود. همزمان با اين انتخابات، چهارمين دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هم با دو سال و نيم تاخير نيز برگزار خواهد شد

اين انتخابات در حالی برگزار خواهد شد که چهار سال پيش شهرهای مختلف ايران شاهد اعتراضات گسترده به نتايج انتخابات دهم رياست جمهوری بود. در آن انتخابات محمود احمدی نژاد برنده اعلام شد. به گفته مخالفان دولت در ايران ده‌ها نفر در اين اعتراضات کشته شدند.

در حال حاضر مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو نامزد اصلاح‌طلب دهمين انتخابات رياست جمهوری ايران همجنان در «حصر خانگی» به سر می‌برند.

«موفقیت ها» در دولت نهم و هم

حیدر مصلحی در بخش دیگری از اظهاراتش خواستار پیروی دستگاه های نظارتی از «گفتمان امام و رهبری» شده است.

وزیر اطلاعات ایران گفته است: «نبايد به دليل بداخلاقی‌ها، ندانم کاری‌ها و سوءتدبير‌های برخی افراد موفقيت‌های اين گفتمان در دولت‌های نهم و دهم زير سوال برود و با آن مقابله شود. »

حیدر مصلحی درادامه گفته است: « امروز جريان فتنه با پيشتيبانی مالی از بيرون و داخل در پی مقابله با اين گفتمان است.»

طرفداران آيت الله علی خامنه ای، رهبر ايران از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ با عنوان«جريان فتنه » ياد می کنند
XS
SM
MD
LG