لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۳

مصلحی: انتخابات مجلس نهم حساس‌ترين انتخابات از اول انقلاب تاکنون است


حیدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران
حیدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران
حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران گفته است،انتخابات نهمين دوره مجلس که دراسفندماه سال جاری برگزاری می شود، «حساس ترين» انتخابات در عمر جمهوری اسلامی است و جريان های «فتنه، انحرافی و اصلاح‌طلبان» اهداف مشترکی برای مقابله با آيت الله علی خامنه ای، رهبر ايران، دنبال می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حيدر مصلحی که روز چهارشنبه در گردهمايی بزرگ مبلغين در مدرسه فيضيه قم صحبت می کرد، به اهميت موضوع اتنخابات مجلس نهم اشاره کرده و گفته است:« اين انتخابات حساس‌ترين انتخابات از اول انقلاب تاکنون است و جريانات و ائتلاف‌های متعددی برای ورود به انتخابات تشکيل شده‌اند.»

حيدر مصلحی اضافه کرده است :« از جمله نکات بارز و قابل توجه اين است که جريانات فتنه، انحرافيون و اصلاح‌طلبان آمريکايی که با رهبری و نظام غير‌همسو هستند، با وجود اين که خاستگاه‌های غير‌مشترک دارند، ولی اهداف مشترکی را برای مقابله با نظام و رهبری دنبال می‌کنند.»

جريان «فتنه» عنوانی است که مقامات جمهوری اسلامی برای معرفی معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ استفاده می کنند. همچنين جريان «انحرافی»،عنوانی است که به حلقه نزديکان محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران و از جمله اسفنديار رحيم مشايی، رييس دفتر محمود احمدی نژاد، اطلاق می شود.


حيدر مصلحی همچنين گفته است:«طی اطلاعات موجود و طراحی صورت گرفته توسط گروه‌های فتنه و جريانات انحرافی، آنها افراد را با تابلوهای ديگران به صحنه خواهند آورد و مجموعه‌های دلسوز نظام بايد مراقب باشند که در دام اين طرح آن ها نيافتند.»

در حالی وزير اطلاعات ايران از مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات آينده مجلس صحبت کرده است که پيشتر بسياری از چهره های شاخص اصلاح طلب حضور خود در انتخابات را منوط به محقق شدن شروط محمد خاتمی، رييس جمهوری سابق ايران، کرده اند.

محمدخاتمی پيشتر گفته بود که اصلاح طلبان برای مشارکت در انتخابات مجلس نهم خواهان آزادی زندانيان سياسی، پايبندی همگان به قانون اساسی و فراهم شدن امکان برگزاری انتخابات سالم و آزاد هستند.

حيدر مصلحی همچنين به طرح‌های «جريانات فتنه، انحرافی و اصلاح‌طلبان» برای تحت تاثير قرار دادن جمهوری اسلامی ايران اشاره کرد و گفت: «ترويج تساهل و تسامح، تلاش برای کم رنگ کردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی، امتياز گرفتن از نظام، تلاش برای تخريب چهره‌های ستونی نظام مانند رهبری، سپاه و بسيج، بزرگ جلوه کردن مشکلات مردم، کم کردن آستانه توان مردم و ايجاد حس نارضايتمندی مردم نسبت به حاکميت و ايجاد شکاف ميان نظام نخبگان و نظام سياسی کشور از جمله اهدافی است که آنها در کشور به دنبال رسيدن به آن هستند.»

«انتخابات بهترين بستر برای ضربه زدن به انقلاب»

حيدر مصلحی همچنين می گويد که آمريکايی‌ها «بهترين بستر» برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ايران را انتخابات می‌دانند و هدف تلاش های آنها ناکارآمد نشان دادن «مدل» جمهوری اسلامی است.

حيدر مصلحی در ادامه اين سخنرانی، آمريکا و اسرائيل را متهم کرد که درصدد هستند تا «سلامت انتخابات» آينده مجلس را زير سئوال ببرند.

وزيراطلاعات ايران گفته است:«تمرکز اصلی دشمن بر زير سؤال بردن سلامت انتخابات و القای شبهه تقلب در برگزاری آن است و با رصد رسانه‌های وابسته به آمريکا و رژيم صهيونيستی ملاحظه می‌شود که اين طرح با قدرت در دست اجراست.»

قرار است نهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲ اسفند سال جاری خورشيدی برگزار شود.
XS
SM
MD
LG