لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۴

کاخ سفيد: اوباما در مصر برای مسلمانان سخنرانی خواهد کرد


سخنگوی کاخ سفيد روز جمعه گفت: باراک اوباما در سفر ماه آينده خود به مصر، درباره روابط آمريکا و جهان اسلام سخنرانی خواهد کرد.

سفر باراک اوباما به مصر و سخنرانی در اين کشور در راستای وعده ای است که وی در جريان مبارزات انتخاباتی مطرح کرده بود.

آقای اوباما گفته بود: در صورت پيروزی در انتخابات، در ماههای اوليه با سفر به پايتخت يک کشور اسلامی در برابر اجتماع عظيمی از مسلمانان سخنرانی خواهد کرد.

رابرت گيبس، سخنگوی کاخ سفيد گفت: باراک اوباما در چهارم ماه ژوئن در مصر سخنرانی خواهد کرد.

آقای گيبس مشخص نکرد که آيا اين سخنرانی در قاهره، پايتخت مصر يا در شهر ديگری در اين کشور برگزار خواهد شد.

آقای گيبس همچنين گفت: مصر کشوری است که از بسياری جنبه ها دنيای عرب را نمايندگی می کند. وی افزود: این سفر فرصتی برای اوباما خواهد بود تا در خلال آن روابط آمريکا با جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

مصر روابط نزديکی با آمريکا دارد و به گزارش خبرگزاری رويترز، قاهره يکی از بزرگترين دريافت کنندگان کمک های اقتصادی و نظامی از واشينگتن است.

باراک اوباما در مراسم ادای سوگند خود در بیستم ژانویه خطاب به جهان اسلام گفته بود:ما در پی راهی برای به جلو گام برداشتن بر مبنای منافع مشترک و احترام متقابل هستیم.

رییس جمهوری آمریکا همچنین ماه گذشته در سخنرانی خود در مجلس ترکیه در عین ستودن دین اسلام گفته بود که «بگذارید با صراحت و روشنی بگویم که ایالات متحده با اسلام سر جنگ ندارد.»

آقای اوباما در ادامه سفر خود، در پنجم ژوئن به آلمان سفر کرده و در آنجا از يک ارودگاه نازی در دوران جنگ جهانی دوم بازديد خواهد کرد.

باراک اوباما پس از آلمان به فرانسه سفر خواهد کرد و در مراسم شصت و پنجمين سالگرد حمله نيروهای متفقين به سواحل نورماندی شرکت می کند.
XS
SM
MD
LG