لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۶

اوباما خواستار اقدام سریع درباره طرح محرک اقتصادی شد


باراک اوباما روز جمعه گفته بود: هرگونه تاخير در تصويب طرح محرک اقتصادی «ناموجه و غير مسئولانه» خواهد بود
باراک اوباما روز جمعه گفته بود: هرگونه تاخير در تصويب طرح محرک اقتصادی «ناموجه و غير مسئولانه» خواهد بود
باراک اوباما روز شنبه ضمن استقبال از توافق در سنای آمریکا بر سر طرح محرک اقتصادی، خواستار تصمیم گیری سریع در این باره برای جلوگیری از فاجعه شد.

آقای اوباما از اقدام نمایندگان میانه رو جمهوریخواه و دمکرات در سنا به دلیل توافق بر سر طرح 780 میلیارد دلاری تقدیر کرد ولی با این حال از جمهوریخواهان به دلیل سیاسی کردن اقدام در باره بحران اقتصادی به شدت انتقاد کرد.

طرح ۷۸۰ ميليارد دلاری که نمایندگان دمکرات و جمهوریخواه شامگاه جمعه در سنا بر سر آن به توافق رسیدند از طرحی که هفته گذشته مجلس نمايندگان آمريکا تصويب کرد کوچکتر است.طرح مصوب مجلس نمايندگان ۹۳۷ ميليارد دلار بود.

انتظار می رود که این طرح در روز سه شنبه در ضحن سنای این کشور به رای گذاشته شود.

آقای اوباما در برنامه رادیویی هفتگی خود گفت:جمهوریخواهان و دمکراتها در سنا به شرایط اضطراری پاسخ مناسب دادند.

رییس جمهوری امریکا افزود: در میانه بزرگترین بحران اقتصادی ما از دهه 1930 تاکنون، مردم آمریکا امیدوارند که کنگره مقابله با این چالش بزرگ را شروع کند.

باراک اوباما همچنین گفت: ما نمی توانیم از تئوریهای قدیمی که طی هشت سال گذشته بدهی های ملی را دو برابر کرده و ما را به اینجا رسانده اند، انتظار داشته باشیم که این بحران را حل کنند.

رییس جمهوری آمریکا با اشاره به این که زمان اقدام درباره طرح اقتصادی فرا رسیده است، گفت: اگر ما به سرعت این طرح را به حرکت نیندازیم بحران اقتصادی می تواند به یک فاجعه ملی منجر شود.

تصويب طرح محرک اقتصادی در کنگره برای باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، موفقيت بزرگی محسوب خواهد شد تا در هفته آينده با امضا آن، بتواند اين طرح را به اجرا بگذارد.

باراک اوباما روز جمعه گفته بود: هرگونه تاخير در تصويب طرح محرک اقتصادی «ناموجه و غير مسئولانه» خواهد بود

براساس آخرين آمار منتشر شده درباره ميزان بيکاری در آمريکا، در ماه ژنوايه سال جاری ۵۹۸ هزار نفر در اين کشور بيکار شده اند.

طبق اين گزارش نرخ بيکاری در ماه ژانويه ۷.۶ درصد رسيده است . اين در حالی است که نرخ بيکاری در ماه دسامبر ۷.۲ درصد بوده است
XS
SM
MD
LG