لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۶

توافق در سنای آمريکا بر سر طرح ۷۸۰ ميليارد دلاری


نمایندگان دمکرات سنای آمريکا روز جمعه اعلام کردند که پس از رایزنی با برخی از جمهوريخواهان بر سر طرح ۷۸۰ ميليارد دلاری نجات اقتصادی برای مقابله با رکود اقتصادی، به توافق دست يافته اند.

سناتور سوزان کولينز، نماينده جمهوريخواه از ايالت ماين، که از طرح احيا اقتصادی حمايت می کند گفت:«مردم آمريکا از ما می خواهند تا با يکديگر همکاری کنيم، انها نمی خواهند در شرايطی که کشور با بحران جدی مواجه است، شاهد دو دستگی ما باشند.»

اين در حالی است که هنوز جزئيات طرح ۷۸۰ ميليارد دلاری مورد توافق در سنا مشخص نيست، اما به نظر می رسد این طرح همچنان شامل معافيت ها ماليات باشد.

اين توافق در جريان مذاکرات سناتور هری ريد، رهبر اکثريت دمکرات، و رام امانوئل، رييس امور کاخ سفيد، با اعضای جمهوريخواه در سنا به دست آمد.

انتظار می رود در پایان روز شنبه یا یکشنبه این طرح در صحن سنا به رای گذاشته شود.

دمکرات ها ۵۸ کرسی و جمهوريخواهان ۴۱ کرسی سنای آمريکا را در اختيار دارند و تصويب اين طرح نيازمند ۶۰ رای اعضای سنا است چرا که اين طرح باعث افزايش کسری بودجه فدرال خواهد شد.

طرح ۷۸۰ ميليارد دلاری مورد توافق سنا از طرحی که هفته گذشته مجلس نمايندگان آمريکا تصويب کرد کوچکتر است.طرح مصوب مجلس نمايندگان ۹۳۷ ميليارد دلار بود.

تصويب طرح احيا اقتصادی در کنگره برای باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، موفقيت بزرگی محسوب خواهد شد تا در هفته آينده با امضا آن، بتواند اين طرح را به اجرا بگذارد.

باراک اوباما روز جمعه گفت: هرگونه تاخير در تصويب طرح احيا اقتصادی «عذرناپذیر و غير مسئولانه» خواهد بود

براساس آخرين آمار منتشر شده درباره ميزان بيکاری در آمريکا، در ماه ژنوايه سال جاری ۵۹۸ هزار نفر در اين کشور بيکار شده اند.

طبق اين گزارش نرخ بيکاری در ماه ژانويه ۷.۶ درصد رسيده است . اين در حالی است که نرخ بيکاری در ماه دسامبر ۷.۲ درصد بوده است
XS
SM
MD
LG