لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۱

در خواست بوش برای صدور اجازه حفاری


جرج بوش رييس جمهوری آمريکا، خواهان لغو ممنوعیت حفاری در آبهای ساحلی این کشور شده است. (عکس از EPA)
جرج بوش رييس جمهوری آمريکا، خواهان لغو ممنوعیت حفاری در آبهای ساحلی این کشور شده است. (عکس از EPA)

جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، روز چهارشنبه، از قانونگذاران آمريکا درخواست کرد تا ممنوعيت قانونی ۲۷ ساله بر حفاری نفت در مناطق ساحلی آمريکا را لغو کنند.


به دنبال افزايش بهای بنزين به هر گالن بالای چهار دلار، مصرف کنندگان آمريکايی انتظار دارند تا دولت دست به اقداماتی در جهت کاهش بهای بنزين بزند.


رييس جمهوری آمريکا در واکنش به افزايش بهای جهانی نفت در نظر دارد تا ميزان توليد داخلی را افزايش دهد و خواهان اتکای آمريکا به توليد نفت از منابع خود است.


آقای بوش گفت: اگر رهبران حزب دمکرات در کنگره تا آغاز تعطیلات در چهارم ژوئيه در اين خصوص اقدامی نکنند، آمريکايی ها آنها را مسئول خواهند دانست.


در آستانه انتخابات رياست جمهوری آينده آمريکا اقتصاد به مهم ترين مسئله رای دهندگان آمريکايی بدل شده است و انتظار می رود برنامه های اقتصادی کانديداها تاثير اساسی در اين انتخابات داشته باشد


در همين زمينه، جان مک کين، نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات آينده رياست جمهوری آمريکا دو روز پيش از در خواست جرج بوش، از دولت خواست تا محدوديت قانونی برای حفاری نفت در منطقه ساحلی را لغو کند.


آقای مک کين خواهان لغو مصوبه کنگره آمریکا در سال ۱۹۸۱ در ممنوعيت حفاری نفت و گاز در سواحل شرق و غرب آمريکا و در بخش شرقی خليج مکزيک شده است. این ممنوعیت هر ساله تمدید شده است.


باراک اوباما، کانديدای حزب دمکرات برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا به همراه نمايندگان اين حزب در کنگره آمريکا می گويند استخراج نفت از منطقه ساحلی آمريکا تاثيری بر بازار نخواهد داشت و به محيط زيست لطمه خواهد زد.


اعضای حزب دمکرات در کنگره به طور واضح اعلام کرده اند که از اين پيشنهاد حمايت نخواهند کرد.


يک کميسيون مجلس نمايندگان آمريکا هفته گذشته اين ممنوعيت را برای يک سال ديگر تمديد کرده بود.


در همين حال، هری ريد، رهبر اکثريت دمکرات در سنای آمريکا پيشنهاد جان مک کين و جرج بوش برای لغو ممنوعيت حفاری در آبهای ساحلی را ترفندی «انتخاباتی» دانست.


از سوی ديگر، آرنولد شوارتزنگر، فرماندار جمهوری خواه کاليفرنيا، روز چهارشنبه طی بيانيه ای مخالفت خود را با لغو ممنوعيت حفاری در آبهای ساحلی اعلام کرد.


جان مک کين روز سه شنبه در جريان ارائه برنامه اقتصادی خود تاکيد کرد در صورت لغو ممنوعيت حفاری در آبهای ساحلی بايد تمامی اقدامات احتياطی برای حفظ محيط زيست در نظر گرفته شود.


XS
SM
MD
LG