لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۸

دادگاه غیرعلنی اسانلو برگزار شد


منصور اسانلو می گوید تا پیش از دادگاه نمی دانسته که داده غیر علنی برگزار خواهد شد
منصور اسانلو می گوید تا پیش از دادگاه نمی دانسته که داده غیر علنی برگزار خواهد شد

محاکمه منصور اسانلو، ریيس هيات مديره سنديکای رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، امروز در شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.



آقای اسانلو در مورد جلسه دادگاه خود به رادیو فردا گفت:«تا پيش از برگزاری دادگاه، به ما اعلام نشده بود، که جلسه علنی است يا نه، و من و وکلای مدافعم فکر می کرديم، که جلسه دادگاه، علنی خواهد بود. اما در دادگاه متوجه شديم که جناب قاضی، جلسه را غيرعلنی اعلام کرده است. »


تا پيش از برگزاری دادگاه، به ما اعلام نشده بود، که جلسه علنی است يا نه، و من و وکلای مدافعم فکر می کرديم، که جلسه دادگاه، علنی خواهد بود. اما در دادگاه متوجه شديم که جناب قاضی، جلسه را غيرعلنی اعلام کرده است
منصور اسانلو

او افزود:«ايشان به من و وکلای مدافع تذکر دادند، که مسايل دادگاه و جزييات پرونده ام، با توجه به غيرعلنی شدن جلسه دادگاه، نبايد دررسانه ها مطرح شود، و اگر مطرح شود، جرم به حساب می آيد، که باز بايد به خاطر آن، تاوان بدهم. به همين دليل، من نمی توانم وارد جزييات پرونده بشوم».


ریيس هيات مديره سنديکای رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه گفت: «اما در کل، همان دو اتهامی که پيش از اين در کيفرخواست: يعنی تبليغ عليه نظام، و اقدام و تبانی عليه امنيت داخلی کشور، مطرح شده بود، عنوان شد، که از نظر خود من و وکلای مدافعم، موارد ذکر شده در دردادگاه، شامل اين اتهامات نمی شدند».


وی اشاره کرد که در دادگاه مقرر شد تا پنج روز ديگر، لايحه دفاعی به قاضی تحويل داده شود، و رییس دادگاه نیز پس از دو روز، رای خود را اعلام خواهد کرد.


منصور اسانلو اضافه کرد: «به عبارت ديگر، هفت روز بعد، رای دادگاه اعلام خواهد شد، و اين طور که عجولانه مرا به دادگاه برای دادن برگ احضاريه دعوت کنند، و اينکه ۱۳۰۰ صفحه پرونده يک دفعه جمع بندی بشود، و رای صادر شود، برای خود من سئوال است».


ریيس هيات مديره سنديکای رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه درپاسخ به اين پرسش، که جلسه دادگاه او برای رسيدگی به پرونده ای ۱۳۰۰ صفحه ای، چه مدت طول کشيد، گفت: «جلسه دادگاه، حدود ساعت نه و نيم صبح، رسميت يافت و سئوال و جواب ها مطرح شد. نزديک به ساعت ۱۲ و ۳۰ ظهر نيز جلسه دادگاه به اتمام رسيد».


البته به عقيده آقای اسانلو، او و وکلای مدافعش معتقدند اين مدت سه ساعته برای رسيدگی به پرونده ای به حجم ۱۳۰۰ صفحه کافی نبوده است».


او همچنين در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اينکه با توجه به روند طی شده در دادگاه، برآورد او و وکلای مدافعش درمورد رای دادگاه چه خواهد بود، گفت: «من شرايط عادی در اين مورد نمی بينم. به نظر من، شرايط، با توجه به نحوه سئوال ها و جواب ها، و سرعت دادرسی، پيچيده بوده است. بنابراين نمی شود چيزی را پيش بينی کرد.»


آقای اسانلو افزود:« فقط وکلای من گفتند که بالاخره با صحبت های حضوری با جناب آقای محمدی، ریيس شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب، داشتند، و مسايلی را امروز با ايشان مطرح کردند، که برخی از آنها مورد پذيرش ايشان هم قرار گرفت. حال، فقط ما بايد برپايه سئوال ها و جواب ها، لايحه دفاعيه خود را آماده کنيم وآن را پنج روز بعد به جناب قاضی تحويل دهيم».


دادگاه ریيس هيات مديره سنديکای رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، در شرايطی برگزار شد، که ده ها نفر با برگزاری يک گردهمايی اعتراضی در مقابل شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب درخيابان معلم تهران، ضمن اعتراض به برگزاری غيرعلنی دادگاه آقای اسانلو، خواستار لغو محاکمه و برائت او از اتهامات وارد آمده، شدند.


  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG