لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۰

هفته بيست و ششم ليگ برتر : توقف پرسپوليس مقابل شهرداری تبریز در آزادی


در هفته بيست و ششم ليگ برتر فوتبال ايران پيکار پرسپوليس و شهرداری بدون گل مساوی به پايان رسيد تا دو روز پياپی ورزشگاه آزادی بدون گل و تماشاچی باشد. يک روز پيش از اين استقلال هم در برابر سايپا بدون گل مساوی شده بودند.

در بازی سرد نيمه نخست و پر تنش و هيجان نيمه دوم، مردان دايی بسيار کوشيدند تا از نظر امتياز به استقلال برسند. اما آن چه که توانست اين مسابقه را در فوتبال ايران مشخص کند نصب دوربين عنکبوتی بر فراز ورزشگاه بود که گفته شد سومين دوربين ثابت در يک ورزشگاه جهان است. (در ديگر ورزشگاه ها، از جمله قطر در جام ملتهای آسيا به صورت موقت و کرايه ای بود.)

در نيمه نخست خطای مسلم پنالتی علی انصاريان بر روی هادی نوروزی از چشم داور تظاهر بی اخطار از سوی مهاجم سرخ پوش بود. در وقت تلف شده بازی نيز شهرداری در يک ضد حمله به گل رسيد که در سايه دوربين عنکبوتی اشتباه کم داور در اعلام آفسايد به سود پرسپوليس، مشخص بود.

در حالی که ياران پرسپوليس در عبور از سد همامی (دروازه بان خوب شهرداری) و انصاريان ناتوان بودند، در نيمه دوم و به ويژه در لحظه های پايانی هر چه کوبيدند، به در بسته خورد. با اين تساوی پرسپولس نه تنها برای رسيدن به پيشتازان نااميدتر شد که برای مسابقه روز چهارشنبه در ليگ قهرمانان آسيا نيز در ورزشگاه آزادی نگران نشان داد. اين مسابقه با تيم الوحده امارات است که برای پرسپوليس پس از شکست سه بر يک از الاتحاد در گروه سوم بسيار مهم و حساس است.

سپاهان در يک قدمی پيشتازان

تيم فوتبال سپاهان، مدافع عنوان قهرمانی ليگ برترايران، با پيروزی دو بر صفر بر نفت تهران، ۴۹ امتيازی شد و با يک بازی کمتر و يک امتياز کمتر نسبت به همشهری پيشتازش، ذوب آهن، موقعيتی مناسب برای تکرار قهرمانی پيدا کرد.

در حضور حدود ۴۰۰۰ تماشاگر در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، نيمه نخست بدون گل بود ولی در نيمه دوم ميلوراد يانوش در دقيقه ۶۲ و احسان حاج صفی در دقيقه ۸۱ برای سپاهان گل زدند. گل دوم سپاهان در شرايطی به ثمر رسيد که ياران حسين فرکی با تمام توان برای رسيدن به گل تساوی بخش پيش کشيده بودند.

در اين مسابقه هادی عقيلی، کاپيتان تيم سپاهان در نيمه نخست مصدوم شد. سپاهان پس از پيروزی دو بر يک بر الهلال در عربستان، سه شنبه هفته آينده در همين ورزشگاه ميزبان الجزيره امارات است.

پروين به آبادان نرفت؛ استيل به تيم ۱۰ نفری نفت باخت


در ورزشگاه پرتماشاگر تختی آبادان تيم استيل آذين دو بر صفر مغلوب صنعت نفت شد. گلهای تيم صنعت نفت در زمانی به ثمر رسيد که با اخراج اميد شريفی نسب در دقيقه ۵۰ ميزبان ده نفری شده بود. عباس مرداسی در دقيقه ۶۹ و رسول نويدکيا در دقيقه ۱+۹۰ (در پی يک ضد حمله) به ثمررساننده گلهای مردان آبادان بودند.

اين پيروزی در نخستين حضور غلامحسين پيروانی در مقام سرمربيگری تيم آبادانی و يک تيم باشگاهی غير شيرازی بود. پيش از مسابقه گفته شد که علی پروين با وجود ترس از هواپيماهای داخلی به آبادان پرواز خواهد کرد و روی نيمکت استيل آذين خواهد نشست. ترس از هواپيما در حالی مطرح شده است که پروين در گذشته دور و در مقام بازيکن و سرمربی تيم ملی و باشگاه پرسپوليس بارها سفرهای دور و نزديک و تا آرژانتين و استراليا را تجربه کرده است.

استيل آذين با اين شکست، سيزدهمين شکست در ليگ برتر را تجربه کرد تا همچنان با شکست در نيمی از مسابقه هايش، با ۲۳ امتياز در منطقه سقوط به ليگ پايين تر باقی بماند.

در ورزشگاههای خلوت ليگ برتر ايران، حتی در مسابقه های استقلال و پرسپوليس، تا پيش از مسابقه تراکتورسازی با مس کرمان در تبريز ورزشگاه آبادان بيشترين تماشاگر را داشت. استقبال تماشاگر آبادانی چنان بود که گروهی از تماشاگران و چند خبرنگار پشت درهای بسته ورزشگاه ماندند.
XS
SM
MD
LG