لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۷

رفسنجانی: عده‌ای در تلاشند برنامه روحانيت‌ستيزی خويش را کامل کنند


اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس‌مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفته است:« در اين سالها عده‌ای دست به کار شده‌اند تا با سوءاستفاده از اختلافات سليقه‌ای داخلی و ادبيات به ظاهر ارزشی برنامه روحانيت‌ستيزی خويش را کامل کنند.»

اکبر هاشمی در پيامی به مناسبت چهاردهم مردادماه سالگرد انقلاب مشروطه نسبت به تلاش «عده‌ای برای جدا‌کردن مردم از روحانيت و اختلاف بين روحانيون» هشدار داده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی به روشنی نامی از اين «عده» نبرده است، اما پيشتر اتهامات محمود احمدی نژاد در مناظره تلويزيونی با ميرحسين موسوی در جريان انتخابات رياست جمهوری عليه خود و ديگر روحانيون را «نوعی ستيز با روحانيت» ارزيابی کرده بود.

در جريان مناظره های تلويزيونی انتخابات رياست جمهوری محمود احمدی نژاد با ميرحسين موسوی در خردادماه سال ۱۳۸۸، محمود احمدی نژاد اتهاماتی را عليه اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و علی اکبر ناطق نوری مطرح کرده بود .

اکبر هاشمی رفسنجانی در خردادماه سال جاری در گفت وگو با ماهنامه مديريت ارتباطات درباره اتهامات محمود احمدی نژاد در مناظره تلويزيونی گفته است :«در آن مناظره شما نوعی ستيز با روحانيت را مشاهده کرديد که به بهانه مخالفت با من، آقای خاتمی، آقای ناطق نوری و آقای کروبی که رؤسای جمهوری و رؤسای مجلس بوديم، همه دستاوردهای انقلاب را حراج گذاشت و اين‌گونه القا کرد که روحانيت در اداره جامعه کارايی ندارد».

«برنامه روحانيت ستيزی»

به گزارش وب سايت رسمی رييس مجمع تشخيص مصلحت، اکبر هاشمی رفسنجانی درپيام خود با اشاره به حوادث انقلاب مشروطه و نقش روحانيت در اين رويداد از اين که اين روزها در ايران عده ای « بی‌مهابا و بدون انصاف ناکارآمدی روحانيت را فرياد می‌زنند» انتقاد کرده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی همچنين با اشاره به تهديد های خارجی عليه جمهوری اسلامی، گفته است:«آنان که همه توطئه‌ها، حتی جنگ ۸ ساله و اخيراً تحريک افکار عمومی جهان را عليه ايران به کار برده‌اند، با سياست مکارانه به جنگ انقلاب آمده‌اند و با فريب گروهی که شايد در ابتدا حسن‌نيت هم داشته‌اند، تلاش می‌کنند مردم را از روحانيت جدا کنند و خيرخواهان و حتی در ميان روحانيون نيز چنان اختلافی بيندازند که متأسفانه اين روزها شاهد آنيم.»

اکبر هاشمی رفسنجانی اضافه کرده است: طراحان اين نقشه شوم «در اين سالها دست به کار شده‌اند تا با سوءاستفاده از اختلافات سليقه‌ای داخلی و ادبيات به ظاهر ارزشی بعضی‌ها، برنامه روحانيت‌ستيزی خويش را کامل کنند. چرا که آنان بهتر از همه می‌دانند، در طول تاريخ هر جا که يک ظالم داخلی يا خارجی تسمه از گرده جامعه کشيد، روحانيت ملجأ و مأمن مردم بوده است».

اکبر هاشمی رفسنجانی که در حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری ايران از معترضان به نتیجه انتخابات حمايت کرده است مورد تهاجم گروههای تندرو نزديک به آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، و محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، قرار دارد.

در حالی اکبر هاشمی رفسنجانی نسبت به «برنامه روحانيت ستيزی» هشدار داده است که طی هفته های اخير گروههای اصولگرا نيز از شکل گيری جريانی در کشور به نام «جريان اصولگرايی منهای روحانيت» ابراز نگرانی کرده اند.

مرتضی نبوی، مدير مسئول روزنامه رسالت پيشتر در مصاحبه ای با اشاره به اين که جريان طرفدار محمود احمدی نژاد « قائل به ولايت فقيه» آن‎طور که آبت الله خمينی تبيين کرده نيستند گفته بود که جريان اصولگرای «منهای روحانيت» به نقش روحانيت در جريان انقلاب «خيلی اعتنايی ندارد.»
XS
SM
MD
LG