لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۰

مدال نقره کشتی آزاد المپيک لندن برای صادق گودرزی


صادق گودرزی کشتی گير وزن ۷۴ کيلوگرم تيم ملی ايران در رقابت های کشتی آزاد المپيک ۲۰۱۲ لندن، در مسابقه نهایی این وزن از جردن بروس آمريکايی شکست خورد و به مدال نقره رسيد.

صادق گودرزی این بازی را با نتيجه دو بر صفر به اين حريف آمريکايی واگذار کرد. وی تاکنون سه بار از اين کشتی گير آمريکايی شکست خورده است.

صادق گودرزی سال گذشته در استانبول برابر اين حريف آمريکايی خود، جردن بروس، در دو وقت مغلوب شده بود و به مدال نقره بسنده کرده بود.

گودرزی در مرحله نيمه نهايی، در دو تايم با نتايج (۰-۲ و ۰-۲)، گابور هاتوس حريف مجارستانی خود را شکست داده بود.

در وقت نخست، گودرزی با زيرگيری، به پاهای حريف رسيد و يک امتيازی شد. در ادامه او با تکرار اين حرکت، امتياز دوم را از آن خود ساخت.

در وقت دوم اين مسابقه، زيرگيری های گودرزی ادامه پيدا کردن تا سرانجام به کسب يک امتياز شد. در ادامه گودرزی باز هم حرفی حريف خود را زير گرفت و او را از تشک خارج کرد. اين حرکت باعث شد گودرزی امتياز دوم وقت دوم را هم به دست آورد.

صادق گودرزی کشتی گير وزن چهارم ايران که ۳ مدال نقره و جهان را در کارنامه خود دارد، در دور دوم تزری‌يف بلغارستانی، دارنده مدال برنز المپيک پکن را شکست داده بود. او در دور سوم هم بر تيگی‌يف حرف ازبکستانی خود که نايب قهرمان المپيک ۲۰۰۸ پکن غلبه کرد.

کاروان ورزشی ایران در المپيک لندن تاکنون موفق به کسب ۱۰ مدال، چهار طلا، پنج نقره و يک برنز در مسابقات کشتی فرنگی، کشتی آزاد، وزنه برداری، دو و ميدانی و تکواندو شده است.

ایران در پایان روز جمعه در رتبه چهاردهم جدول رقابت های المپیک لندن قرار دارد.
XS
SM
MD
LG