لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۴

واکنش به فيلتر شدن سايت آیت الله صانعی


دفتر آيت الله يوسف صانعی از مراجع شيعه در قم، در واکنش به فيلتر شدن سايت اين مرجع تقلید، با تاکيد بر ادامه فعاليت اين سايت گفته است ايجاد محدويت در اطلاع رسانی «محک مناسبی» برای سنجش ميزان آزادی بيان در ايران است.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر آيت‌الله يوسف صانعی که فتاوا و ديدگاه‌های اين مرجع تقليد را منعکس می‌کرد، روز شنبه فيلتر شد و دسترسی کاربران شهرهای مختلف ايران به اين ‌سايت قطع شد.

دلايل فيلتر شدن پايگاه اطلاع رسانی آيت الله يوسف صانعی مشخص نيست.

دفتر آيت الله صانعی در اطلاعيه ای روز يکشنبه با انتقاد از فيلتر شدن پايگاه اطلاع رسانی اين مرجع شيعه اعلام کرده است:« اين مرکز همچنان به فعاليت های شرعی خود، در همه ابعاد عبادی، سياسی، مبارزه فرهنگی با ظلم و ظالمان و آگاهی دادن جامعه به عواقب تضييع حقوق مردم تا رسيدن همگان به قسط و حقوقشان، ادامه داده و آماده پاسخگويی به کاربران محترم می باشد.»

اين اطلاعيه اضافه کرده است:« مسلماً ايجاد محدوديت در اطلاع رسانی اين پايگاه و ساير رسانه های مکتوب و اينترنتی، معيار و محک مناسبی در جهت سنجش آزادی بيان می باشد.»

آيت الله صانعی از جمله مراجع شيعه در قم است که از معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ایران در خردادماه سال گذشته حمايت کرد. دفاتر اين مراجع شيعه پيشتر در برخی از شهرهای ايران مورد حمله نيروهای لباس شخصی قرار گرفته بود.

فيلتر شدن سايت های مراجع


در همين حال گزارش های رسيده حاکی است که پايگاه اطلاع رسانی آيت الله اسدالله بيات، از مراجع تقلید در قم، نيز فيلتر شد و دسترسی کاربران در داخل ايران به اين سايت قطع شده است.

در همين زمينه، پيشتر آيت الله علی محمد دستغيب، از مراجع تقليد و عضو مجلس خبرگان رهبری، روز شنبه با انتقاد شديد از فيلتر شدن سايت اطلاع‌رسانی خود، اقدام حکومت در فيلترينگ سايت‌های اينترنتی را مغاير با ادعای آزادی دانسته و از حاکمان جمهوری اسلامی با عنوان کسانی نام برده که بر «مرکب دروغ» سوار شده‌اند.

آيت‌الله دستغيب با بيان اين که حدود يک ماه است که پايگاه اطلاع‌رسانی را فيلتر کرده‌اند، گفته است: «وقتی دوستان طی نامه‌نگاری حقيقت امر را جويا شدند در پاسخ گفته شده است: آقای دستغيب در ارتباط با مجلس خبرگان صحبت کرده و از اشخاصی مانند موسوی و کروبی حمايت کرده است و بايد اين سايت بسته باشد».

اين مرجع تقليد که پس از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته بارها از مقام‌های حکومتی و به ويژه رهبر جمهوری اسلامی به دليل سرکوب خونين معترضان به نتايج انتخابات انتقاد کرده، همچنين افزوده است: «خوب خود اين آقايان در آن طرف دنيا مدعی می‌شوند که ايران کشوری آزاد است و هر کسی می‌تواند حرف خودش را بزند و هيچ اتفاقی نمی‌افتد. درست است اين افراد بر مرکب دروغ سوار هستند، ولی ما که نمی‌توانيم همراه آنها بر اين مرکب دروغی که درست کرده‌اند سوار شويم. خوب اگر به قول خودتان آزادی است که ما طبق معلوم خود صحبت کرده‌ايم و نزاعی هم با کسی نداريم؛ بلکه به دنبال اين هستيم که واقعيات گفته شود و آن چيزی را که در قرآن و سنت آمده است، بيان شود.»

به نظر می‌رسد، اشاره آيت‌الله دستغيب، محمود احمدی‌نژاد، رئيس دولت جمهوری اسلامی است که بارها در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های غربی ادعا کرده است، ايران آزادترين کشور دنيا است.
XS
SM
MD
LG