لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۸

ليگ قهرمانان فوتبال آسيا؛ سپاهان با شکست الغرافه به سومين پيروزی دست يافت


در سومين مسابقه گروه نخست ليگ قهرمانان آسيا، تيم فوتبال سپاهان ايران با گلهای نيمه دوم دو بر صفر بر الغرافه قطر پيروز شد و در پی برتری بر تيمهای الهلال عربستان و الجزيره امارات در آستانه راهيابی زودهنگام به مرحله يک هشتم پايانی جام قرار گرفت.

سپاهان در نيمه نخست با تيمی مصمم و حتی تهاجمی رو در رو شد و در حالی که لحظه های هيجان انگيز کم تعداد نبود، بازی در ۴۵ دقيقه اول بدون گل سپری شد. مهمترين حادثه اين نيمه خشونت شديد بازيکن الغرافه روی خسرو حيدری بود که هم اميرقلعه نويی، سرمربی سپاهان را به تعويضی زودهنگام مجبور کرد و هم تاکتيکهای تهاجمی تيم اصفهانی از جناح راست را مختل کرد.

اما تيم هماهنگ و پرمهره اصفهانی در نيمه دوم در حالی بر بازی مسلط شد و گلهای پيروزی را به ثمر رساند که باران سيل آسا نتوانست مانع سرعت بازی و ضربه های نفسگير آزاد جونينيو، هافبک سالهای پيش تيم های ملی برزيل و باشگاه ليون فرانسه شود. ليون در اوج آمادگی جونينيو سالها قهرمان بی رقيب ليگ اول فرانسه بود.

در دقيقه ۵۴ با خطای پنالتی بلال محمد، مدافع ميانی تيم الغرافه روی ابراهيم توره ، به هادی عقيلی فرصت داد تا يک بار ديگر در اين گونه ضربه ها گلزنی کند.

در دقيقه ۶۶ احمد جمشيديان با شليکی ناگهانی و از راه دور دومين گل تيم سپاهان را به ثمر رساند.

ويژگی مثبت سپاهان ادامه بازی تهاجمی پس از گل نخست بود که با جلو کشيدن تيم الغرافه در پی جبران گل، تيم ايرانی هم به گل دوم دست يافت و هم بارها هيجان برپايی گل سوم را فراهم کرد. در خط دفاعی سپاهان اعتماد به نفس رحمتی در دروازه و مدافعان کارکشته و ملی پوش نقشی انکار ناپذير در دفع حمله های کار شده الغرافه را داشت.

در اين روز محسن بنگر و احسان حاج صفی روز بزرگی را پشت سر گذاشتند. احمد جمشيديان با زدن سه گل در سه مسابقه در صدر گلزنان منطقه غرب آسيا در ليگ قهرمانان آسيا قرار گرفت.

سپاهان: مهدی رحمتی – خسرو حيدری (از دقيقه ۱۰ محرم نويدکيا)، جلال حسينی، هادی عقيلی (کاپيتان)، احسان حاج صفی – اميد ابراهيمی، فابيو جان واريو (از دقيقه ۹۰ حسين پاپی) – احمد جمشيديان– ابراهيم توره و جواد کاظميان (از دقيقه ۸۵ مهدی جعفرپور). سرمربی: امير قلعه نويی.

در اين گروه تيم الهلال عربستان در رياض تيم الجزيره امارات را سه بر صفر شکست داد و پس از سپاهان با شش امتياز در رده دوم قرار گرفت.

در گروه سوم تيم الاتحاد عربستان با پيروزی در خانه الوحده امارات نه امتيازی شد تا هر سه تيم پرسپوليس، بنيادکار و الوحده با دو امتياز برابر شوند.

در دور چهارم همين مسابقه ها در زمين تيمهای حريف تکرار می شود.
XS
SM
MD
LG