لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۱

تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه شيراز از سرگرفته شد


تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شیراز به پنجمین روز رسید.
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شیراز به پنجمین روز رسید.

تحصن دانشجويان دانشگاه شيراز که چهارشنبه ۸ اسفند ماه در چهارمين روز به دليل تعطيلی دانشگاه به هفته بعد موکول شده بود، روز شنبه از سر گرفته شد.


به گفته فعالان دانشجويی، روز شنبه بيش از هزار دانشجوی اين دانشگاه در محل ميدان اصلی کوی دانشگاه شيراز جمع شده و بر خواسته خود مبنی بر استعفای محمد هادی صادقی، رييس دانشگاه شيراز پافشاری کردند.


دانشجويان سپس به سمت ساختمان مديريت دانشگاه حرکت کرده و در آنجا تحصن کردند. آنها سينی های غذای سلف سرويس دانشگاه را در حياط و بيرون دانشگاه چيده بودند.


دانشجويان متحصن دانشگاه شيراز می گويند مسوولان وزارت علوم در روند انتخابات شوراهای صنفی اين دانشگاه اعمال نظر کرده اند.


خواسته های دانشجويان متحصن، عدم دخالت مسوولان دانشگاه شيراز در ايجاد تشکل ها و شوراهای همسو با سلايق و خواست اين مسوولان و استعفای رييس دانشگاه شيراز است.


با اين حال به گزارش خبرنامه امير کبير، پايگاه خبری دانشجويان دانشگاه امير کبير تهران،وزارت علوم بدون توجه به خواسته دانشجويان، انتخابات شورای صنفی دانشگاه شيراز را تاييد کرده است.


حسن مسلمی نائينی، مدير کل امور دانشجويان وزارت علوم، در مورد انتخابات شورای صنفی دانشگاه شيراز که پيش از اين توسط مديريت دانشگاه برگزار شده بود، گفت: که انتخابات شورای صنفی دانشگاه شيراز در هيات مرکزی نظارت شوراهای صنفی در وزارت علوم با اکثريت آرا تصويب شد.


دانشجويان در نامه ای اعتراضی به وزارت علوم، خواستار برکناری رييس اين دانشگاه شده اند اما وزارت علوم به اين نامه جوابی نداده است.


تجمع اعتراضی دانشجویان شیراز ادامه دارد.

يکی از دانشجويان دانشگاه شيراز که نخواست نامش فاش شود، به راديو فردا گفت که از دو روز پيش، بيش از ۱۰ تن از دانشجويان متحصن توسط اداره اطلاعات و حراست دانشگاه احضار و تهديد شده اند.


همچنين اين دانشجو گفت که حراست دانشگاه با خانواده نزديک به ۲۵ تن از دانشجويان تماس تلفنی گرفته و آنها را تحت فشار قرار داده است.


دانشجويان معترض دانشگاه شيراز در بيانيه ای اعلام کرده اند که مسوولان اين دانشگاه «صدای رسای اعتراض دانشجويان» را با بی مهری و سکوت پاسخ می دهند.


انجمن اسلامی دانشجويان دانشکده پزشکی شيراز و انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی شيراز در حمايت از دانشجويان دانشگاه شيراز بيانيه هايی منتشر کرده اند.


در همين حال ظهر، شنبه ۱۱ اسفند ماه دانشجويان دانشکده فنی –مهندسی باهنر شيراز در اعتراض به برخورد فيزيکی و ضرب و جرح يکی از دانشجويان اين دانشکده توسط مسوول حراست دانشگاه باهنر شيراز تجمع کردند.


دانشجويان معترض خواستار رسيدگی مسوولان دانشکده به مشکلات صنفی از جمله استعفای معاون اين دانشکده و پاسخگو بودن اداره آموزش درباره برگزاری مجدد انتخابات شورای صنفی، کمک در جهت انتشار نشريات دانشجويی و اينترنت رايگان هستند.


رييس دانشکده فنی- مهندسی باهنر شيراز قول رسيدگی به مشکلات دانشجويان را داده است.


XS
SM
MD
LG