لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۵

هفتمين جايزه گلدن گلوب برای استيون اسپيلبرگ


استيون اسپيلبرگ تاکنون سه اسکار مهم را دريافت کرده است.
استيون اسپيلبرگ تاکنون سه اسکار مهم را دريافت کرده است.

استيون اسپيلبرگ، فيلمساز شهير آمريکايی که تا کنون جوايز بزرگ سينمايی را به دست آورده اين بار به خاطر کارنامه پر بار هنری خود جايزه گلدن گلوب را نيز دريافت خواهد کرد.


استيون اسپيلبرگ در شصت و پنجمين دوره مراسم گلدن گلوب جايزه افتخاری «سسيل بی. دميل» را خواهد گرفت.


اين جايزه که از سوی انجمن مطبوعات هاليوود از سال ۱۹۴۴ ميلادی همه ساله اهدا می شود، به اسپيلبرگ تقديم خواهد شد. مراسم دوره آينده در ۱۳ ژانويه ۲۰۰۸ برگزار خواهد شد.


استيون اسپيلبرگ در طول فعاليت سينمايی خود تاکنون ۶ جايزه گلدن گلوب را از آن خود کرده است. از جمله برای فيلم های «ای. تی»، «فهرست شيندلر» و «نجات سرباز رايان». او ۱۲ مرتبه نيز نامزد دريافت اين جايزه شده بود.


استيون اسپيلبرگ در طول فعاليت سينمايی خود تاکنون ۶ جايزه گلدن گلوب را از آن خود کرده است. از جمله برای فيلم های «ای. تی»، «فهرست شيندلر» و «نجات سرباز رايان». او ۱۲ مرتبه نيز نامزد دريافت اين جايزه شده بود

وی در اين مدت علاوه بر اين جوايز، سه اسکار مهم را نيز دريافت کرده است.


با هفتمين جايزه گلدن گلوب خود، اسپيلبرگ بيشترين تعداد اين جايزه را از آن خود کرده است. تا کنون بازيگرانی چون وارن بيتی، رابين ويليامز، مايکل داگلاس، هريسون فورد، باربارا استرايسند، شون کانری و آنتونی هاپکينز نيز جايزه کارنامه هنری گلدن گلوب را دريافت کرده اند.


برندگان جايزه گلدن گلوب معمولأ در فهرست دريافت کنندگان اسکار سال قرار می گيرند.


در کنار اسپيلبرگ، رامر ويليس، دختر ۱۹ ساله دمی مور و بروس ويليس، دو ستاره هاليوود نيز در مراسم گلدن گلوب به روی صحنه خواهد رفت و جايزه «دختر گلدن گلوب» را دريافت خواهد کرد.


استيون اسپيلبرگ به تازگی فيلمبرداری چهارمين سری از فيلم های اينديانا جونز را با بازی هريسون فورد آغاز کرده است. اين فيلم قرار است در ماه مه آينده به روی پرده سينماها برود.


اسپيلبرگ از سال ها پيش با گروه فيلمسازی خود که شامل کاتلين کندی، تهيه کننده، جان ويليامز، آهنگساز فيلم، مايکل کان، تدوين گر و يانوش کامينسکی، فيلمبردار کار می کند.


بر اساس آمار نشريه فوربس، اسپيلبرگ ۶۱ ساله با سه ميليارد دلار ثروت، امسال در فهرست ثروتمندترين افراد جهان قرار داشت.


XS
SM
MD
LG