لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۲

دانشجويان دستگير شده: ما مطالب را چاپ نکرده ايم


پس از انتشار مقالاتی در چهار نشريه دانشجويی دانشگاه امير کبير، اعضای بسيج دانشجويی از دانشگاه های سراسر تهران به اين دانشگاه رفتند خواهان توقف فعاليت های انجمن اسلامی اين دانشگاه شدند
پس از انتشار مقالاتی در چهار نشريه دانشجويی دانشگاه امير کبير، اعضای بسيج دانشجويی از دانشگاه های سراسر تهران به اين دانشگاه رفتند خواهان توقف فعاليت های انجمن اسلامی اين دانشگاه شدند

معاون دادستان تهران می گويد هيچ یک از مديران مسئول دستگير شده نشريات دانشجويی حاضرنيستند مسئوليت «توهين به مقدسات» را بپذيرند، اما ما اعتقاد داريم اين کار توسط آنها صورت گرفته است.


قاضی حداد معاون دادستان تهران به خبرگزاری فارس گفته است هنوز قرار مجرميت اين افراد صادر نشده است و تحقيقات ادامه دارد. او افزود در اين ارتباط پنج نفر دستگير شده بودند که چهار نفر از آنها مدير مسئول اين نشريات بودند. به گفته وی دو نفر از دستگيرشدگان با صدور قرار وثيقه آزاد شدند.


پس از انتشار مقالاتی در چهار نشريه دانشجويی دانشگاه امير کبير، اعضای بسيج دانشجويی از دانشگاه های سراسر تهران به اين دانشگاه رفتند و با استناد به مطالب منتشر شده در چهار نشريه دانشجويی و آنچه «توهين به ائمه و مقدسات» خوانده اند، خواهان توقف فعاليت های انجمن اسلامی اين دانشگاه شدند.


اين افراد با رد اتهامات خود مدعی هستند که کسان ديگری به نام اين مديران مسئول نشريات دانشجويی اقدام به انتشار مطالب در نشريات کرده‌اند ولی ما اعتقاد داريم که اين کار قطعاً توسط مديران مسئول نشريات صورت گرفته است
معاون امنیت دادستان تهران

اين درحالی است که يکی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه امير کبير چند روز پیش به راديو فردا گفته بود که «جريان های مختلفی در اين پروژه دست داشتند و با کاری که در نشريات دانشجويی کردند سعی داشتند دانشجويان منتقد دولت را تخريب کنند و بگويند که اينها به اعتقادات دينی هم پايبند نيستند و حتی به پيامبر و حضرت علی هم توهين می کنند.»


به گفته علی عزیزی نایب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر، این جریان های مختلف تلاش دارند وجه دانشجويان پلی تکنيک را در افکار عمومی تخريب کنند و «از طرف ديگر آنها را از اين طريق زیر فشارهای امنيتی قرار بدهند».


پس از افزايش تنش در دانشگاه امير کبير، قوه قضاييه چند نفر را در ارتباط با درج اين مقالات دستگیر کرد. روز دوشنبه خیرگزاری کار، ایلنا، گزارش داد مقداد خليل پور، مديرمسئول نشريه دانشجويی «آتيه» به همراه پويان محموديان و مجيد شيخ‏پور، مديران مسوول نشريات دانشجويی «ريوار» و «سرخط» در حال خروج از خوابگاه بودند که افراد ناشناس برای بازداشت ‏شان به آنها نزديک می ‏شوند اما از آنجا که اين افراد حکم جلب ارائه نکردند، محموديان و شيخ‏پور فرار می کنند اما خليل‏پور بازداشت می شود.


پیشتر احمد قصابان، مديرمسئول نشريه دانشجويی «سحر» بازداشت شد و هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوين بسر می برد.


معاون امنيت دادستان تهران در ادامه گفت: «تا زمانی که نفرات اصلی اين اقدام موهن مشخص نشوند تحقيقات و پيگيری‌ها ادامه خواهد داشت».


معاون سعيد مرتضوی دادستان تهران، درباره پذيرش مسئوليت چاپ مقاله های مورد نظر به وسيله دانشجويان دستگير شده، گفت «به لحاظ خباثت و عنادی که در اين نشريات نسبت به اسلام و مقدسات شده است هيچ کدام از مديران مسئول دستگير شده حاضر نيستند که مسئوليت اين کار را بر عهده بگيرند».


آقای حداد افزود: «اين افراد با رد اتهامات خود مدعی هستند که کسان ديگری به نام اين مديران مسئول نشريات دانشجويی اقدام به انتشار مطالب در نشريات کرده‌اند ولی ما اعتقاد داريم که اين کار قطعاً توسط مديران مسئول نشريات صورت گرفته است».


XS
SM
MD
LG