لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۲

اخضر ابراهيمی: موافقت دولت سوريه با خروج زنان و کودکان از حمص


اخضر ابراهيمی، نماينده سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه، روز يکشنبه ششم بهمن گفته است که دولت سوريه پذيرفته است که زنان و کودکان بتوانند «فورا» از مناطق تحت محاصره در مرکز شهر حمص خارج شوند.

آقای ابراهيمی که در کنفرانس خبری در سومين روز از مذاکرات نمايندگان حکومت سوريه و مخالفان در ژنو صحبت می کرد، گفته است که حکومت سوريه همچنين از مخالفان خواسته اسامی ديگر شهروندانی را که خواستار خروج از محاصره در حمص هستند، ارائه کنند.

نماينده سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه تصريح کرده است:«آنها اسامی شهروندان را می خواهند تا مطمئن شوند آنها افراد مسلح نيستند.»

به گزارش شبکه تلويزيونی «الجزيره» منطقه قديمی در مرکز شهر حمص از ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ در محاصر شديد نيروهای حکومت بشار اسد است. به دليل همين محاصره شديد، هزاران نفر در این منطقه از کمبود مواد غذايی و دارويی به شدت رنج می برند.

نمايندگان دولت سوريه و مخالفان حکومت بشار اسد روز گذشته برای نخستين بار به طور مستقيم و رو در رو دیدار کردند.

اين دیدار با با حضور احضر ابراهيمی، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه در دفتر سازمان ملل در ژنو برگزار شده است. مذاکرات نمايندگان دولت سوريه و مخالفان در چارچوب مذاکرات «ژنو ۲» انجام می شود که هدف آن پايان دادن به جنگ داخلی در سوريه است. نا آرامی هایی که تاکنون ۱۳۰ هزار کشته بر جای گذاشته است.

لويا سفی،‌سخنگوی هيات نمايندگی مخالفان حکومت سوريه در اين مذاکرات، روز گذشته گفته بود، درمذاکرات دور روز آينده در خصوص ارسال کمک بشردوستانه و غذايی به مناطق تحت محاصره نيروهای دولتی و همچنين مبادله زندانيان مذاکره خواهد شد.

کنفرانس ژنو ۲ برای حل بحران سوریه از صبح چهارشنبه، دوم بهمن، آغاز شده است.
XS
SM
MD
LG