لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۲۷

«مصطفی تاج زاده و محمد نوری زاد ممنوع الملاقات شدند»


بنا بر گزارش ها، مصطفی تاج زاده، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت، و محمد نوری زاد، روزنامه نگار و فيلم ساز، که در قرنطينه زندان اوين به سر می برند، ممنوع الملاقات شده اند.


به گزارش «کلمه» ماموران به خانواده های مصطفی تاج زاده و محمد نوری زاد گفته اند که آنها ممنوع الملاقات شده اند.

طبق اين گزارش، اين دو زندانی در دو هفته اخير «به بهانه آلودگی هوا» اجازه نيافتند تا با خانواده های خود ملاقات کنند.

مصطفی تاج زاده، پس از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته بازداشت و به شش سال زندان و ۱۰ سال محروميت از حقوق اجتماعی و سياسی محکوم شد. مصطفی تاج زاده در مردادماه سال جاری پس از چند ماه مرخصی به زندان بازگردانده شد.

محمد نوری‌زاد در جريان حوادث پس از انتخابات در نامه هايی خطاب به آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی وی را مسئول سرکوب های پس از انتخابات دانسته بود. محمد نوری زاد در آذر ماه سال گذشته به اتهام «توهين به مسئولين و تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی» بازداشت شد و بيش از هفت ماه را در زندان و از جمله در سلول انفرادی گذراند.

وی که در سوم تير ماه سال جاری با قرار وثيقه ۳۰۰ ميليون تومانی آزاد شده بود، پس از آن که در اواخر مرداد ماه بار ديگر نامه‌ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشت، به زندان بازگردانده شد.

مصطفی تاج زاده و محمد نوری زاد، بعد از آن که اواخر مرداد ماه ۱۳۸۹ بعد از چند ماه مرخصی دوباره به زندان اوين باز گردانده شدند، در بند قرنطينه و در سلول مشترکی زندانی هستند.

نامه همسر نوری زاد

در همين حال، فاطمه ملکی، همسر محمد نوری زاد، در نامه ای به شرح آنچه که در جريان حوادث پس از انتخابات بر همسرش رفته، پرداخته است.

به گزارش «کلمه» در اين نامه همسر نوری زاد با اشاره به گذشت حدود ۱۱۰ روز از احضار مجدد همسرش نوشته است:« در اين فاصله، همسرم چهار نامه جهت مرخصی نوشته اند که متاسفانه پاسخ ايشان را با شکايت جديدی از سوی مامورين وزارت اطلاعات داده اند! من هم در تاريخ ۱۵ آبان نامه ای به دادستان نوشته ام مبنی بر درخواست مرخصی فوری ايشان و ملاقات حضوری که تاکنون نداشته ايم، و هنوز هيچ پاسخی دريافت نکرده ايم.»

محمد نوری زاد در دادگاه بدوی به سه سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.
XS
SM
MD
LG