لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۹

بررسی روزنامه های صبح يک شنبه ايران


روزنامه اعتماد ، اظهارات معاون قوه قضاييه درباره تعداد پر شمار پرونده های قضايی در کشور را مورد توجه قرار داده ، و از قول عباسعلی علیزاده نوشته از هر 8 نفر ایرانی یک نفر در قوه قضائیه پرونده دارد.


به گفته آقای علیزاده « با وجود جمعيت ۷۰ ميليون نفری در ايران ساليانه حدود ۹ ميليون پرونده قضايی وجود دارد ومعنای اين موضوع در يک تحليل ساده يعنی به طور ميانگين در کشور از هر هشت نفر ، يک نفر در قوه قضائيه پرونده دارد. »


اعتماد به نقل از این مقام قضائی نوشته « اين تعداد پرونده غير از پرونده افرادی است که در هيات های تخلفات اداری سازمان ها ، وزارتخانه ها و هيات های حل اختلاف کارگری و کارفرمايی ، و نيز پرونده های مالياتی هيات های دارايی و کميسيون ماده ۱۰۰ شهرداری و امثال اينها مطرح است. »


«علنی شدن اختلافات جدید بانک مرکزی و دولت»


روزنامه جمهوری اسلامی ، نوشته معاون اجرایی محمود احمدی نژاد از حضور قائم مقام بانک مرکزی در جلسه هيات دولت جلوگیری کرده است.


به نوشته این روزنامه « دکتر حسين قضاوی که تهران را به مقصد استان مازندران جهت شرکت در جلسه هيات دولت ترک کرده بود از حضور در اين جلسه بازماند ، و به رغم هماهنگی های صورت گرفته اجازه ورود به جلسه هيات دولت را نيافت. »


روزنامه جمهوری اسلامی اين ماجرا را آغاز علنی شدن اختلافات چند باره دولت نهم با مسولان بانک مرکزی دانسته ، و نوشته « اختلاف نظرات بانک مرکزی و دولت بر سر تخصيص منابع مجددا شدت گرفته و موج جديدی از انتقادات را ميان دولتمردان متوجه مسولان بانک مرکزی کرده است. »


این روزنامه علت ديگر جلوگیری از شرکت قائم مقام بانک مرکزی در جلسه هيات دولت را متوجه نامه ای دانسته که وی پس از برکناری طهماسب مظاهری در دفاع از رئیس سابق بانک مرکزی نوشت و به رسانه ها ارسال کرد.


«دستگيری 10 جاسوس در سيستان و بلوچستان»


روزنامه جام جم ، از دستگيری ۱۰ جاسوس در استان سيستان و بلوچستان خبرداده است.


این روزنامه نوشته « ۱۰ نفر که با هدف جاسوسی به طور غير قانونی از خاک پاکستان وارد خاک ايران شده بودند ، در استان سيستان و بلوچستان دستگير شدند. »


جام جم هيچ اشاره ای به هويت و مليت افراد بازداشت شده نکرده ، اما نوشته « از افراد بازداشت شده ۵۰۰ هزار دلار وجه نقد ، دوربين‌های مدرن جاسوسی و نقشه‌هايی از مناطق حساس کشور به دست آمده است. »


«قطع گاز مشترکان پر مصرف»


روزنامه کيهان ، هشدار شرکت ملی گاز به مشترکان و مصرف کنندگان در آستانه فصل سرما را منعکس کرده ، و خبر داده که از اين پس مشترکانی که بيش از الگوی مصرف تعيين شده ، گاز مصرف کنند ، جريمه و در صورت ادامه با قطع گاز روبه رو خواهند شد.


اين روزنامه ، به نقل از مدیران شرکت ملی گاز نوشته « در شهر تهران ، مشترکانی که روزانه کمتر از ۷ متر مکعب گاز مصرف کنند ، مشمول تعرفه تشويقی و مشترکانی که مصرف گاز آن ها روزانه بيش از ۲۲ مترمکعب باشد ، مشمول جريمه خواهند شد. »


کیهان همچنین نوشته « تنها مصرف گاز در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به ترتيب به ۴۲۹ و ۴۱۱ ميليون متر مکعب رسيد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۱۴ درصد افزايش را نشان می‌دهد. »


طرح جديد امنيتی نيروی انتظامی در تهران


روزنامه رسالت ، به نقل از فرمانده نيروی انتظامی تهران از اجرای طرح امنيتی جديد نيروی انتظامی در آينده نزديک خبر داده و نوشته « در چند ماه آينده طرح جديد امنيتی و انتظامی در تهران آغاز به کار می‌کند. »


عزيزاله رجب زاده گفته « به زودی طرح های جديد نيروی انتظامی در زمينه ارتقای امنيت اجتماعی با جديت بيشتر آغاز می شود و ديگر شهروندان می توانند از قدم زدن در تهران احساس امنيت کنند. »


رسالت همچنين از قول فرمانده انتظامی تهران درباره اجرای طرح های پيشين نيروی انتظامی نيز نوشته « طرح های قبلی نیروی انتظامی نيز با شدت هرچه تمام‌تری نسبت به قبل برگزار خواهد شد. »


XS
SM
MD
LG